Konkrét kérdése van és tanácsot szeretne kapni tőlünk? Küldjön üzenetet.

Kapcsolat felvétele

Mi az a szervohajtómű?

Mint minden hajtómű, a szervohajtóművek is forgatónyomaték- és fordulatszám-átalakítóként szolgálnak, és ezért minden szervohajtóműves motor központi alkatrészei. A szervohajtóművek különlegességei: Nagy torziós merevségüknek és egyidejűleg rendkívül kicsi, illetve állandó elcsavarási holtjátékuknak köszönhetően kiemelkedő gyorsulást és nagy forgatónyomatékot tesznek lehetővé. Az olyan berendezések üzemeltetői, amelyeknél nagy pozicionálási pontosságra, rövid ütemidőkre, pontos fordulatszámokra, nagy feldolgozási sebességre és maximális dinamikára van szükség, nem kerülhetik meg a szervohajtóművek alkalmazását.

Hogyan működnek a szervohajtóművek?

A szervohajtóművek csökkentik a motor fordulatszámát. Az elrendezéstől és a fogazás, illetve a hajtóműfokozat hatásmódjától függően az erőfolyam átvitele különféleképpen történhet. A szervohajtómű legfontosabb jellemzője emiatt az i áttétel: ez adja meg a behajtási (motoroldali) és a kihajtási (alkalmazásoldali) fordulatszám arányát. A holtjátékszegény kivitel és az optimalizált fogazás gondoskodik arról, hogy a szervohajtóművek képesek legyenek a standard hajtóműveknél nagyobb erők felvételére, és nagy gyorsítási nyomaték magas fordulatszámon történő átvitelére.

Milyen fajtájú szervohajtóművek léteznek?

A szervohajtóműveket elsősorban koaxiális hajtóművek / bolygókerekes hajtóművek, illetve derékszögű hajtóművek / kúpkerekes hajtóművek formájában alkalmazzák az ipari hajtástechnikában.

A bolygókerekes szervohajtóművek erőfolyama mindig koaxiális. Ezek középpontjában a motorral egyező forgásirányban és fordulatszámon forgó napkerék található. E körül a napkerék körül fut három vagy több bolygókerék, amelyek a felvett erőt átviszik a kihajtó oldal belső fogazású kerekére. Ez a kialakítás azt jelenti, hogy a behajtótengely és a kihajtótengely ugyanabba az irányba forog, azaz: Ugyanaz a forgásirányuk.

Ezzel ellentétben a kúpkerekes szervohajtóművek fogazása derékszögben eltéríti az erőfolyamot. Így a behajtótengely és a kihajtótengely merőleges egymásra, forgásirányuk pedig ellentétes.

Mi az a szervohajtómű? Hogyan működnek a szervohajtóművek? Milyen fajtájú szervohajtóművek léteznek? Moduláris rendszerű, holtjátékszegény szervohajtóművek PS.F, PS.C bolygókerekes szervohajtóművek BS.F kúpkerekes szervohajtóművek

Mi az a szervohajtómű?

Mint minden hajtómű, a szervohajtóművek is forgatónyomaték- és fordulatszám-átalakítóként szolgálnak, és ezért minden szervohajtóműves motor központi alkatrészei. A szervohajtóművek különlegességei: Nagy torziós merevségüknek és egyidejűleg rendkívül kicsi, illetve állandó elcsavarási holtjátékuknak köszönhetően kiemelkedő gyorsulást és nagy forgatónyomatékot tesznek lehetővé. Az olyan berendezések üzemeltetői, amelyeknél nagy pozicionálási pontosságra, rövid ütemidőkre, pontos fordulatszámokra, nagy feldolgozási sebességre és maximális dinamikára van szükség, nem kerülhetik meg a szervohajtóművek alkalmazását.

Hogyan működnek a szervohajtóművek?

A szervohajtóművek csökkentik a motor fordulatszámát. Az elrendezéstől és a fogazás, illetve a hajtóműfokozat hatásmódjától függően az erőfolyam átvitele különféleképpen történhet. A szervohajtómű legfontosabb jellemzője emiatt az i áttétel: ez adja meg a behajtási (motoroldali) és a kihajtási (alkalmazásoldali) fordulatszám arányát. A holtjátékszegény kivitel és az optimalizált fogazás gondoskodik arról, hogy a szervohajtóművek képesek legyenek a standard hajtóműveknél nagyobb erők felvételére, és nagy gyorsítási nyomaték magas fordulatszámon történő átvitelére.

Milyen fajtájú szervohajtóművek léteznek?

A szervohajtóműveket elsősorban koaxiális hajtóművek / bolygókerekes hajtóművek, illetve derékszögű hajtóművek / kúpkerekes hajtóművek formájában alkalmazzák az ipari hajtástechnikában.

  • A bolygókerekes szervohajtóművek erőfolyama mindig koaxiális. Ezek középpontjában a motorral egyező forgásirányban és fordulatszámon forgó napkerék található. E körül a napkerék körül fut három vagy több bolygókerék, amelyek a felvett erőt átviszik a kihajtó oldal belső fogazású kerekére. Ez a kialakítás azt jelenti, hogy a behajtótengely és a kihajtótengely ugyanabba az irányba forog, azaz: Ugyanaz a forgásirányuk.
  • Ezzel ellentétben a kúpkerekes szervohajtóművek fogazása derékszögben eltéríti az erőfolyamot. Így a behajtótengely és a kihajtótengely merőleges egymásra, forgásirányuk pedig ellentétes.

Moduláris rendszerű, holtjátékszegény szervohajtóművek

A szervohajtóműves motorok legkiemelkedőbb tulajdonságai kétségtelenül az erő, a dinamika és a pontosság. Próbálja ki moduláris rendszerünket, és győződjön meg saját szemével a szervohajtóművek szegmensének sokoldalú hajtómű- és motor-összeállításairól: Például kombinálja a PS.F.. vagy PS.C.. bolygókerekes szervohajtóművet   CMP.. szinkron szervomotorokkal, DRL.. típusú aszinkron szervomotorokkal vagy DR.. háromfázisú váltakozó áramú motorokkal. Vagy válassza inkább az egyik változatot BS.F kúpkerekes szervohajtóművekkel.

Az SEW-EURODRIVE-val megvalósíthatja az ideális hajtóműves motort, amely pontosan az alkalmazásához és követelményeihez szükséges mozgásjellemzőket képezi le.

  • A holtjátékszegény PS.F.. és PS.C.. típussorozatú bolygókerekes szervohajtóművek egyesítik a kiemelkedő precizitást a nagy teljesítménysűrűséggel, és kitűnnek rendkívül kompakt kialakításukkal. Ez különösen helytakarékos alkalmazást tesz lehetővé.
  • A csekély karbantartási igényű BS.F típussorozatú kúpkerekes szervohajtóművek leginkább hosszú élettartamukkal és rugalmasságukkal tűnnek ki. További előny: A hajtómű elcsavarási holtjátéka a teljes hajtómű-élettartama alatt állandó marad.
Kapcsolatfelvételi űrlap Világszerte elérhető helyszínek