Hajtásmegoldások a gumiabroncsgyártáshoz

A gumiabroncsok jelentik az egyetlen kapcsolatot a jármű és az út között, és alapvető fontosságúak a jármű vagy a repülőgép biztonsága szempontjából. A gyártási folyamat ennek megfelelően bonyolult és összetett. A robusztus és intelligens hajtásmegoldások biztosítják, hogy biztonságosan és megbízhatóan folyjon a termelés. Tudjuk, hogy a gumiabroncsgyártásban fontos a biztonság, a nagyon jó minőségű és energiahatékony hajtás- és vezérléstechnika.

Hajtásmegoldások a gumiabroncsgyártáshozT
  • Elegyítők
  • Extruderek
  • Extruder hűtőszakasz / downstream
  • Magtekercselő
  • Kalander / Cap-Strip berendezés
  • Vágógép
  • Gumiabroncs-felépítőgép
  • Vulkanizáló prés (mechanikus)
  • Ellenőrző berendezések
  • Portálrobot
  • Csatlakozó szállítástechnika

Elegyítők

Elegyítők

Mivel a gumiabroncsoknak vagy bizonyos abroncstípusoknak meghatározott tulajdonságoknak kell megfelelniük, az abroncsgyártók különböző gumikeverékeket használnak. A természetes és szintetikus gumi mellett különböző anyagokat és adalékokat adnak a keverékekhez, hogy a gumiabroncsok a kívánt tulajdonságokkal rendelkezzenek. Egy gumiabroncskeverékhez akár 45 különböző alapanyag is adható. Ezeket egyfajta dagasztógépben, az elegyítőben, nyomás alatt és magas hőmérsékleten keverik össze. Az eredményt egy extruder segítségével hosszú gumiszálakká húzzák ki, lehűtik és a további feldolgozáshoz ideiglenesen tárolják.

Itt általában az SEW-EURODRIVE speciális hajtóműveit használják.

Előnyei:

  • Testre szabott megoldás: egyedi, robusztus speciális sebességváltók, például cserehajtóműként szervizeléshez
  • Sokféle lehetőség és rugalmasság: Többtengelyes hajtások és kihajtások, egyedi hegesztett acélházak vagy speciális fogazások és még sok más.
  • Alkalmazásspecifikus szakértők tervezték és építették

Hogyan segíthetünk Önnek?

Extruderek

Extruderek

Az extruder az elegyítőben előállított, onnan lágyított állapotban kikerülő gumiszalagot egy csigás présbe húzza. Ezáltal a szalag végtelen csíkká válik.

Itt általában X.. típussorozatú homlokkerekes hajtóműveket / kúp-homlokkerekes hajtóműveket használnak extruder kivitelben.

Előnyei:

  • Extruderspecifikus megoldás
  • Robusztus és nagy teljesítményű, finom fokozatú hajtóművek (23 kiviteli méret a 6,8 – 475 kNm nyomatéktartományban)
  • Változatos lehetőségek: Hűtés, tömítőrendszerek, motorcsatlakozás és még sok más.
  • Testre szabott hajtóműinterfészek a géphez

Hogyan segíthetünk Önnek?

Extruder hűtőszakasz / downstream

Extruder hűtőszakasz / downstream

Az extruder hűtőszakaszában a még meleg gumiszalagnál ellenőrzik az úgynevezett métertömeget, és egy merülőfürdőben lehűtik.

Itt általában a 2–4-es kiviteli méretű MOVIGEAR® rendszerünket használják.

Előnyei:

  • Maximális energiahatékonyság a szinkronmotor, a hajtómű és a szabályozástechnika magas szintű integrációjának köszönhetően (> 40%-os energiamegtakarítás érhető el) és magas túlterhelhetőség (350%)
  • Jelentős súlycsökkentés az aszinkronmotorral ellátott alternatív hajtóműves motorokhoz képest
  • Univerzális beépítési helyzet
  • A változatok és vezetékek száma jelentősen lecsökken
  • Egyszerű és biztonságos kábelezés a csatlakozótechnológiának köszönhetően
  • > 1:2000 állítási tartományok valósíthatók meg

Hogyan segíthetünk Önnek?

Magtekercselő

Magtekercselő

A gumiabroncsnak ez az alkotórésze jelentős szerepet játszik a futási tulajdonságokban és a stabilitásban, és egy olyan gumialapból áll, amelybe acél van beledolgozva. Az abroncsmagot a magtekercselőben állítják elő, mielőtt a különböző textil és acélkord rétegeket később a mag köré helyezik.

Itt a DRC motorunk ideális alkalmazási területet talál.

Előnyei:

  • Maximális energiahatékonyság a szinkronmotornak köszönhetően (> 40% energiamegtakarítás)
  • A változatok és kábelek számának jelentős csökkentése
  • Helytakarékos a kompakt kialakításnak köszönhetően
  • A legegyszerűbb és legbiztonságosabb kábelezés a csatlakozótechnológiának köszönhetően

Hogyan segíthetünk Önnek?

Kalander / Cap-Strip berendezés

Kalander / Cap-Strip berendezés

A kalanderben a korábban előállított acél- és textilszálakat egy vagy több gumirétegbe ágyazzák. E célból a szálakat a tekercselt végtelenített csíkról görgőkön keresztül tekerik le a kalanderbe, speciális tekercselő eszközökkel.

Számos termékünk tipikus alkalmazási területe a kalander: DRN motor, X hajtómű / P-X hajtómű

  • Az Ön előnyei a DRN fékes motorral
    • A motor a beépített SEW-féknek köszönhetően magas szintű biztonsági funkciókat kínál. A kalanderhengerek még maximális sebességnél is maximum 30°-os szögben állnak meg.
  • Az Ön előnyei az X hajtóművel
    • Robusztus és nagy teljesítményű, finom fokozatú hajtóművek
    • Változatos lehetőségek: Hűtés, tömítőrendszerek, motorcsatlakozás és még sok más.
    • Testre szabott hajtóműinterfészek a géphez
  • Az Ön előnyei a P-X1KP hajtóművel
    • Helytakarékosság a bolygókerekes hajtóműves motor közvetlen felszerelésének köszönhetően
    • Nagy rugalmasság a gép optimalizálásában (11 kiviteli méret a 25 – 500 kNm nyomatéktartományban)
    • Költségcsökkentés a költséghatékony és kompakt különálló bolygókerekes hajtóműnek köszönhetően
    • Változatos lehetőségek: hűtés, tömítési rendszerek, forgatónyomaték-alátámasztás és még sok más.

A textilszálakat azonban kalander helyett egy Cap-Strip berendezésben is be lehet vonni a gumival. Itt a szálakat folyamatosan áthúzzák egy extruderfejen, és a folyamat során bevonják őket. Ezután hűtőhengerekre tekerik és lehűtik őket, hogy a hőmérséklet lecsökkenésével a gumibevonat ne ragadjon össze.

Ez ideális alkalmazási terület a MOVIGEAR® 2–4-es kiviteli mérete számára.

Előnyei:

  • Maximális energiahatékonyság a szinkronmotornak köszönhetően (> 40% energiamegtakarítás)
  • Túlterhelhetőség: 350%
  • Jelentős tömegcsökkenés az alternatív aszinkron hajtóműves motorokhoz képest
  • A hajtások bármilyen beépítési helyzetben használhatók
  • A változatok és kábelek számának jelentős csökkentése
  • A legegyszerűbb és legbiztonságosabb kábelezés a csatlakozótechnológiának köszönhetően
  • > 1:2000 állítási tartományok valósíthatók meg

Hogyan segíthetünk Önnek?

Vágógép

Vágógép

Ahhoz, hogy egy gumiabroncs bizonyos futási tulajdonságokkal és stabilitással rendelkezzen, az egyedi textil vagy acélszálakból speciálisan szőtt szövetet meghatározott hosszúságúra kell vágni. Ahogy a neve is mutatja, ezt a vágógép végzi.

A DRC motorjainkat általában a szállítás területén használják, a szervohajtóműves motorjainkat pedig, amelyek a kúpkerekes hajtóműből és a DRL.. aszinkron szervomotorból állnak, a lapát meghajtáshoz.

Az Ön előnyei a DRC-vel:

  • Maximális energiahatékonyság a szinkronmotornak köszönhetően (> 40% energiamegtakarítás)
  • A változatok és kábelek számának jelentős csökkentése
  • Helytakarékos a kompakt kialakításnak köszönhetően
  • A legegyszerűbb és legbiztonságosabb kábelezés a csatlakozótechnológiának köszönhetően

Az Ön előnyei a DRL-lel

  • Biztonságos szabályozás, mivel a motortengelyre vonatkoztatva a névleges motornyomaték 3/4-szeresének megfelelő terhelés valósítható meg.
  • Magas fordulatszám-minőség a hajtómű és robusztus aszinkron szervomotor kompakt egységének köszönhetően
  • Csökkentett elcsavarási éljáték, nagy hatásfok és tartósan szilárd fogazás

Hogyan segíthetünk Önnek?

Gumiabroncs-felépítőgép

Gumiabroncs-felépítőgép

Az új gumiabroncsok gyártása (az újrafutózott abroncsokhoz képest) összetett folyamat a különböző gumiabroncsgyártók számára, mivel a végterméknek a fent leírt tulajdonságokkal kell rendelkeznie, ugyanakkor különböző típusú és méretű gumiabroncsokra van szükség. Egy gumiabroncs vázát akár 25 egyedi alkatrész is alkothatja.

A vázrétegek képezik az alapot, amelyre az acélszalag-rétegek kerülnek. A legtöbb gumiabroncs két vázrétegből, valamint két acélöv- és két textilkordrétegből áll. Csak e fölött következik a futófelület. Annak érdekében, hogy a gumiabroncs biztonságosan üljön a felnin, egy acélszalagot építenek be a perembe. A gumiabroncs feszességével együtt ez biztosítja a biztonságos tartást. Az összes alkatrészt az úgynevezett gumiabroncs-felépítőgépen szerelik össze.

Ebben az esetben a B.SF kúpkerekes szervohajtóműből és a CMP típussorozatú szinkron szervomotorból álló szervohajtóműves motorunkat használják.

  • Az Ön előnyei a B.SF-fel
    • Alacsony elcsavarási holtjáték a fogazásgeometria nagy elfordulással szembeni merevségének köszönhetően
    • Nagy áttételtartomány a ferde fogazású homlokkerekes behajtási fokozatnak és a hipoid végfoknak köszönhetően
    • Tökéletes kombináció a B5 rögzítőperemnek köszönhetően
  • Az Ön előnyei a CMP-vel
    • Maximális dinamika
    • Pontos pozicionálás a beépített jeladónak köszönhetően
    • Nagy teljesítményű fék

Hogyan segíthetünk Önnek?

Vulkanizáló prés (mechanikus)

Vulkanizáló prés (mechanikus)

Mielőtt a vulkanizáló présben hő, nyomás és idő hatására az alapanyagból kész gumiabroncsot „sütnek”, egy speciális folyadékkal permetezik be azt, hogy az alkatrészek jól összeforrjanak. A vulkanizálás után a gumiabroncs elnyeri végleges formáját, a lágy gumi rugalmas gumivá vált.

Az oldalfalak feliratozását és a végleges profilt a présben helyezik fel a gumiabroncsra formázás közben. Különbséget kell tenni a pozitív profil, a mintaelem, és a negatív profil, a mintaárok között. A mintaelemek és -árkok, amelyek például a nyári és a téli gumiabroncsok között változnak, alkotják a futófelületet.

Itt a CMP típussorozatú szervomotorokat használják az emelőhajtáshoz, és segédhajtásként kúpkerekes hajtóműves motorokat.

Az Ön előnyei a CMP motorral:

  • Maximális dinamika
  • Pontos pozicionálás a beépített jeladónak köszönhetően
  • Nagy teljesítményű fék
  • Testre szabott hajtásmegoldások

Hogyan segíthetünk Önnek?

Ellenőrző berendezések

Ellenőrző berendezések

Mielőtt új gumiabroncsokat szereltethetünk fel jól bevált szervizünkben, minden egyes gumiabroncsot különböző minőségi ellenőrzéseknek vetnek alá a gumiabroncsgyártónál. Az első a szemrevételezés. Itt szakértők ellenőrzik a gumiabroncsokat a látható hibák szempontjából. Az olyan tulajdonságokat, mint a gumiabroncsok körfutása és egyenletessége, géppel ellenőrzik. A nem látható területeket röntgenvizsgálattal is ellenőrzik mielőtt befejeződik a gumiabroncsgyártás. Természetesen csak olyan gumiabroncsok hagyják el a gyárat, amelyek hibátlanul átmentek minden minőség-ellenőrzési vizsgálaton.

Itt gyakran használják a BS.F hajtóműveinket, a CM3C motorokat és az ECDriveS® kontrollerünket.

Az Ön előnyei az ECDriveS® rendszerünkkel és ECDriveS® kontrollereinkkel:

  • Alkalmazási modul a zöld gumiabroncs kezeléséhez: a gumiabroncs-nyersanyag könnyű előre-hátra mozgatása a horpadások és bemélyedések elkerülése érdekében (PLC időtúllépésnél is működik)
  • Vezérlési lehetőségek: PROFINET ® , EtherCAT ® , EtherNET/IP TM , bináris stb.
  • Pozicionálás a beépített jeladónak köszönhetően
  • A piaci szabványt meghaladó indítási nyomaték és teljesítmény
  • Elektronikus típustábla: csere esetén automatikusan betöltődik a profil
  • Állapotfelügyelet is megvalósítható (pl. hőmérséklet valós állapotfelügyelete)
  • Az Ön előnyei a B.SF-fel
    • Alacsony elcsavarási holtjáték a fogazásgeometria nagy elfordulással szembeni merevségének köszönhetően
    • Nagy áttételtartomány a ferde fogazású homlokkerekes behajtási fokozatnak és a hipoid végfoknak köszönhetően
    • Tökéletes kombináció a B5 rögzítőperemnek köszönhetően
  • Az Ön előnyei a CM3C-vel
    • Helytakarékos telepítés a kisméretű és kompakt kialakításnak és a hajtómű közvetlen beszerelésének köszönhetően
    • Egyszerű és költségtakarékos, egykábeles technológiájú motorok alkalmazása
    • Megnövelt munkavolumenű, nagy rugóerejű fékek
    • Automatikus hangolás az elektronikus típustábla segítségével

Hogyan segíthetünk Önnek?

Portálrobot

Portálrobot

A gumiabroncsiparban gyakran használnak portálrobotokat a nyers és késztermékek közbenső tárolására és válogatására.

Gépautomatizálásunk révén teljes körű megoldásokat kínálunk Önnek ezekhez a portálrobotokhoz egy kézből. A MOVIAXIS® és a MOVI-PLC® power vezérlés- és szabályozástechnikától a kúpkerekes hajtóműveken át a CMP motorokig.

  • Előnyei:
    • Megbízható megoldás egy kézből (hajtás, frekvenciaváltó és vezérlő)
    • Kifejezetten az Ön összkerékhajtású portálalkalmazásához kifejlesztett szoftver a dőlés és a csúszás megakadályozására
    • Beépített szervohajtóműves motorok
  • Az Ön előnyei a CMP-vel:
    • Maximális dinamika és pontos pozicionálás
    • Nagy teljesítményű fék
  • Az Ön előnyei a MOVIAXIS® berendezéssel:
    • Jó modularitás
    • Egyedi kiépíthetőség
    • Egyszerű üzembe helyezés
  • Az Ön előnyei a MOVI-PLC® power vezérlővel:
    • Integrált rendszerbusz
    • Akár 64 tengely vezérlése 1 ms-os reakcióidővel
    • Hatékony automatizálás a különböző teljesítményosztályoknak köszönhetően

Hogyan segíthetünk Önnek?

Csatlakozó szállítástechnika

Csatlakozó szállítástechnika

A görgős és hevederes szállítószalagok könnyen összekötik a különböző megmunkáló állomásokat vagy a be/kitárolási területeket.

A görgős szállítók számára ideális megoldás az ECDriveS ® rendszer

  • Előnyei:
    • Alkalmazási modul a zöld gumiabroncs kezeléséhez: a gumiabroncs-nyersanyag könnyű előre-hátra mozgatása a horpadások/bemélyedések elkerülése érdekében (PLC időtúllépésnél is működik)
    • Vezérlési lehetőségek: PROFINET ® , EtherCAT ® , EtherNET/IP TM , bináris stb.
    • Pozicionálás a beépített jeladónak köszönhetően
    • A piaci szabványt meghaladó indítási nyomaték és teljesítmény
    • Elektronikus típustábla: csere esetén automatikusan betöltődik a profil
    • Állapotfelügyelet is megvalósítható (pl. hőmérséklet valós állapotfelügyelete)
  • A hevederes szállítószalagok számára ideális a MOVIGEAR® rendszer
    • Maximális energiahatékonyság a szinkronmotornak köszönhetően (> 40% energiamegtakarítás)
    • Túlterhelhetőség: 350%
    • Jelentős tömegcsökkenés az alternatív aszinkron hajtóműves motorokhoz képest
    • A hajtások bármilyen beépítési helyzetben használhatók
    • A változatok és kábelek számának jelentős csökkentése
    • A legegyszerűbb és legbiztonságosabb kábelezés a csatlakozótechnológiának köszönhetően

• > 1:2000 állítási tartomány valósítható meg

Hogyan segíthetünk Önnek?

Környezetvédelem a hajtástechnikával

A sikeres és fenntartható termelés érdekében az abroncsiparban működő vállalatok az erőforrás-hatékony gyártásra vannak utalva. Természetesen ebben sok tényező játszik szerepet. Az egyik dolog, amit befolyásolni tudunk, és amivel pénzt takaríthat meg, az az energiatakarékos hajtástechnika alkalmazása – akár normál környezeti feltételek között, akár robbanásveszélyes területen. Nem optimalizált berendezéseknél az energiaköltségek akár az életciklus-költségek 90%-ára is rúghatnak. Az IE1-től az IE4-ig terjedő energiatakarékos hajtásmegoldásainkkal egyszerre tehet a környezetért és takaríthat meg pénzt. Mi segítünk Önnek az energiamegtakarítási lehetőségek felfedezésében, amelyekkel mind energiaköltségeit, mind pedig közvetlen és közvetett CO2-kibocsátását is csökkentheti. Energiatakarékossági koncepciónk szavatolja minden szóba jövő energiatakarékossági tényező vizsgálatát és következetes megvalósítását. Energiatakarékos eszközeinkkel támogatjuk Önt az energiatakarékos hajtásmegoldások kiválasztásában és számításában.

Tudjon meg többet az energiahatékonyságról

A rendszer rendelkezésre állása nem a véletlen műve

Az SEW-EURODRIVE által nyújtott szolgáltatások

A gumiabroncsgyártás folyamatos művelet – minden gyártási folyamatnak zökkenőmentesen, azonos magas minőségi színvonalon kell működnie. Gondoskodunk arról, hogy rendszere megfeleljen a magas követelményeknek, és zökkenőmentesen működjön, amikor szüksége van rá. Legyen szó üzembe helyezésről, javításról, ellenőrzésről és karbantartásról vagy a rendszer korszerűsítéséről. Ne bízzon semmit a véletlenre, bízza az SEW-EURODRIVE vevőszolgálatának munkatársára. Személyes kapcsolattartója mindig rendelkezésére áll, amikor csak szüksége van rá. Vevőszolgálatunk termékfilozófiánk szerves részét képezi, és szorosan egybefonódik termékeinkkel, így minden egy kézből érkezik! Az SEW-EURODRIVE 1931 óta áll a hajtás- és automatizálási technológia szakértelmének az oldalán. Ha nem engedhet meg magának semmilyen meghibásodást, bízzon vevőszolgálatunk szakszerűségében és személyre szabott tanácsadásában.

Első a biztonság

Robbanásvédett hajtóműves motorok az abroncsipar számára
Robbanásvédett hajtóműves motorok az abroncsipar számára
Robbanásvédett hajtóműves motorok az abroncsipar számára

A gumikeverés és a gumiabroncsok gyártása során por és levegő robbanásveszélyes keveréke keletkezhet. A finomságtól és az anyagtól függően köbméterenként 60-2000 gramm por elegendő ahhoz, hogy megfelelő gyújtóforrás segítségével porrobbanást váltson ki. A normál kialakítású elektromos hajtástechnika is lehet ilyen gyújtóforrás.

A gyúlékony szikrák keletkezésének megakadályozása érdekében a veszélyeztetett berendezések esetében következetesen robbanásvédett hajtásokat alkalmazunk Robbanásvédett hajtóműves motorjaink megfelelnek a 2014/34/EU európai uniós irányelv (ATEX, korábban 94/9/EK irányelv) követelményeinek. Ezek megfelelnek továbbá az IEC/IECEx és a HazLoc-NA® szabványoknak is, ami megkönnyíti hajtástechnikánk világszintű alkalmazását. Ezenkívül kínálunk IP65/66 védettségi fokozatú, OS1-től OS4-ig terjedő felületvédelmet XCO® hajtáscsomag részeként.

Tudjon meg többet robbanásbiztos hajtásainkról.

Nem minden gumiabroncs egyforma

A felhasználás célja döntő jelentőségű

Gumiabroncsok minden alkalmazáshoz
Gumiabroncsok minden alkalmazáshoz
Gumiabroncsok minden alkalmazáshoz

A modern gumiabroncsok nélkülözhetetlenné váltak a mai közúti közlekedésben. A gumiabroncsok közvetlenül befolyásolják a jármű fogyasztását, zajszintjét vagy biztonságát. Télen még alacsony hőmérsékleten is tapadnak, és eső esetén nagy mennyiségű vizet kiszorítanak, így nem jön létre olyan gyorsan vízenfutás, és biztonságosan tudunk közlekedni. A biztonságunk szempontjából pedig elengedhetetlen, hogy a lehető legrövidebb fékutat érjék el, ugyanakkor magas környezeti hőmérsékleten is nagy futásteljesítménnyel rendelkezzenek.

A motorkerékpár-abroncsok esetében rendkívül fontos a tapadás, különösen a kanyarodásnál, míg a haszongépjárművek, például a traktorok vagy a terepjárók esetében a profil típusa játszik fontos szerepet. A tehergépkocsik abroncsainak nagy terhelést kell elviselniük anélkül, hogy túlságosan elhasználódnának. Míg korábban a gumiabroncsoknak még egy csőre volt szükségük a levegőhöz, ez ma már a múlté – a felni, az abroncs és a szelep kombinációját úgy tervezték, hogy a rendszer öntömítő legyen. E célból a gumiabroncs belső felületét légmentesen záró, rugalmas gumiréteggel bélelik ki.

A tehergépkocsiabroncsoknak is különleges követelményeknek kell megfelelniük, különösen, ha a nyersanyagok kitermeléséhez használják őket. Az itt alkalmazott gumiabroncsok nagyobbak egy embernél, több száz kilogrammot nyomnak, és több tonnás terheket cipelnek. Mint látható, az abroncsipar különböző típusú gumiabroncsokat kínál minden alkalmazási célhoz, a későbbi használat függvényében.

Az új gumiabroncsok gyártása (az újrafutózott abroncsokhoz képest) összetett folyamat a különböző abroncsgyártók számára, mivel a végterméknek a fent leírt tulajdonságokkal kell rendelkeznie, ugyanakkor különböző típusú és méretű gumiabroncsokra van szükség.Akár 25 egyedi alkatrész is alkothatja a gumiabroncs vázát. És mivel az abroncsokat néha a legrosszabb feltételek között használják, a gyártást állandó minőségellenőrzésnek vetik alá.

A gumiabroncs különböző komponensekből áll. Általában a futófelület gumijának szenteljük a legtöbb figyelmet, de a gumiabroncs lényeges alkatrészei a perem, az oldalfal és a váz is. A futófelület bepréselése és az abroncsgyártás befejezése előtt az alépítményt, a vázszerkezetet kell legyártani. Az egyes szövetrétegek felhordásának módjától függ az is, hogy a gumiabroncs radiál abroncs vagy diagonál abroncs lesz. A radiál abroncsok előnyei közé tartozik az alacsony gördülési ellenállás és ezáltal az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, a jobb iránystabilitás és a kedvezőbb viselkedés gyorsításkor és fékezéskor. A diagonál abroncs viszont nagyobb menetstabilitással és nagyobb élmerevséggel rendelkezik, ami például motorkerékpár-abroncsok esetében kívánatos tulajdonság.