Rövid felépítés
speciális konstrukcióval, ami csökkenti a súlyt és a motor hosszát.
Jó variálhatóság
lehetővé teszi a fékek és azok opcióinak egyedi összeállítását a motoron.
Működés- és kopásellenőrző diagnosztikaegység (opcionális)
ami érintésmentes működésével folyamatosan információt ad az egyes részfékek működéséről és kopásáról.
Funkcionális biztonság (opcionális)
EN ISO 13849-1 szerinti tanúsítással.
Mechanikus fékjeink egyenárammal gerjesztett elektromágneses tárcsafékek, amelyek elektromosan nyitnak és rugóerővel fékeznek. A feszültségellátás megszakítása esetén a fék működébe lép. Így kielégíti az alapvető biztonsági követelményeket.
Ha a féket felszerelik kézi fékkioldással, akkor mechanikusan is nyitható. A mechanikus nyitást önműködően visszaugró kézikar vagy rögzíthető menetes csap teszi lehetővé. A féket vagy a motor csatlakozódobozában, vagy a kapcsolószekrényben elhelyezett fékvezérlő vezérli.
A BE.. típussorozat minden fékje speciális zajcsillapítással rendelkezik és különösen csendes.
Fékmodulrendszerünk variálhatóságának köszönhetően akár 3 különböző méretből választhat féket a kívánt motorra való felszereléshez. Emellett a féknyomaték különböző rugókötegekkel variálható. A féknyomatékok ebből eredő sokfélesége az Ön követelményeire is kínál megoldást.
A funkcionális biztonság területének követelményeihez fék-modulrendszerünkből választható az EN ISO 13849-1 szerint biztonságosnak értékelt fék is. Ezek kiegészítik a biztonságos fékrendszert, amely lehetővé teszi a „Biztonságos fékezés” és a „Biztonságos tartás” biztonsági funkciók megvalósítását a kívánt teljesítményszintnek (PL) megfelelően – vízszintes üzemben „d”, függőleges üzemben pedig „c” teljesítményszintig az EN ISO 13849-1 szabvány szerint.
DR../DRN../DR2.. típussorozatú motorunk a szükséges féknyomatéktól vagy fékezési munkától függően kombinálható az optimális BE.. fékkel. Emellett a 90-es kiviteli mérettől még egy különlegességet kínál a fékek motorra szerelése. Maga a fék egy dörzslapra van szerelve, amelyet már csak a csapágypajzshoz erősítenek. Az egységet így lecserélheti akár nagyobb vagy kisebb fékre is a motor felnyitása, leszerelése vagy cseréje nélkül.
Fékeink emellett mechanikusan is oldhatók, ha fel vannak szerelve kézi fékkioldással. A kézi fékkioldásra két lehetőség van:
A követelményektől és a használati körülményektől függően különböző fékvezérlőket választhat az egyenárammal gerjesztett tárcsafékek vezérléséhez. Minden fékvezérlő alapkivitelben varisztorral védett a túlfeszültség ellen.
A váltakozó áramra csatlakozó fékek tápfeszültségét vagy külön vezetik a készülékhez, vagy a csatlakozódobozban ágaztatják le a motor tápfeszültségéről. A tápellátás a motor hálózati feszültségéről csak fix fordulatszámú motorok esetében megengedett. Pólusátkapcsolású motoroknál és frekvenciaváltóval történő üzemeltetés esetén a fék tápfeszültségét külön kell a készülékhez vezetni.
A motor hálózati feszültségéről táplálás esetén a motor maradék feszültsége késlelteti a fék reakcióját. Csak külön tápellátás esetén érvényes a fékek műszaki adatainál megadott t21 fékbefogási idő a váltakozó áramú oldalon történő lekapcsoláshoz.
Egyéb lehetőségek a fék vezérlésére:
• egyenfeszültség közvetlen csatlakoztatása (egyenáramú tápellátás)
• csatlakoztatás terepi berendezésekhez, pl. MOVIMOT®
• biztonságos csatlakoztatás az EN 13849 szabvány szerint
• kapcsolószekrényben elhelyezett BM.. típussorozatú berendezések
Motortípus | Féktípus | Wössz 106J | Féknyomaték-lépcsők Nm | |||||||
[...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] |
DR..90 | BE1 | 120 | 5 | 7 | 10 | |||||
BE2 | 165 | 7 | 10 | 14 | 20 | |||||
BE5 | 260 | 14 | 20 | 28 | 40 | |||||
DR..100 | BE2 | 165 | 10 | 14 | 20 | |||||
| BE5 | 260 | 14 | 20 | 28 | 40 | 55 | |||
[...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] |
Az alkalmazott fékrugók fajtája és száma határozza meg a féknyomaték nagyságát. Az önálló fékként megrendelt féket kifejezett eltérő megrendelés hiányában gyárilag MBmax maximális lehetséges féknyomatékkal látjuk el. Különálló motorok és hajtóműves motorok esetében a szabványos féknyomaték a motor névleges nyomatékától függ, és eltérhet az MBmax maximális lehetséges féknyomatéktól. A kiegészítő fékrugó-kombinációknak köszönhetően választhatja ugyanahhoz a fékmérethez az MBred kisebb féknyomatékokat.
Féktípus | MBmax Nm | Csökkentett féknyomaték, MBred Nm | Wkarb 106J | t1 10-3s | t2 10-3s | PB W | ||||||
BG | BGE | t2II | t2I | |||||||||
[...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] |
BE1 | 10 | 7,0 | 5,0 | – | – | – | 120 | 55 | 10 | 12 | 76 | 32 |
BE2 | 20 | 14 | 10 | 7,0 | 5,0 | – | 180 | 73 | 17 | 10 | 68 | 43 |
BE5 | 55 | 40 | 28 | 20 | 14 | – | 390 | – | 37 | 10 | 70 | 49 |
[...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] | [...] |
A teljes kombinációt megtalálja az SEW-EURODRIVE érvényben lévő motorkatalógusaiban és kézikönyveiben .
Az SEW-EURODRIVE hajtásai opcionálisan kaphatók biztonságosnak értékelt komponensekkel, például fékkel és/vagy jeladóval is.
A biztonságosnak értékelt integrált fékeket a motor teljesítménytábláján egyértelműen FS-logóval jelöljük, például FS02. Ez lehetővé teszi a biztonsági funkciók megvalósítását és azok teljesítményszintjének értékelését az EN ISO 13849-1 szabványnak megfelelően.
Biztonsági funkciók a fékeinkhez
A biztonságos fékrendszer kiegészítéseként statikus és dinamikus fékdiagnosztika áll rendelkezésre a MOVI-PLC® vezérlőhöz.