Tengelykapcsolók, fékek, alapkeretek stb. – mi teljessé tesszük a rendszermegoldását

Olyan kulcsrakész hajtásmegoldásra van szüksége az alkalmazásához, amely a lehető legegyszerűbb és leggyorsabb? Azt szeretné, hogy megoldását következetesen és pontosan az Ön igényei szerint tervezzük, alakítsuk ki és telepítsük? Szeretné, ha már a kezdetektől fogva csak egyetlen kapcsolattartója lenne mindenre, hogy komplikációk nélkül valósíthassa meg a projektjét – akár a későbbi karbantartás során is?

Akkor az SEW-EURODRIVE a megfelelő választás az Ön számára. Szakértőink összeállítanak Önnek egy teljes hajtáscsomagot, így tökéletesen kézben tarthatja feladatait. Teljes egészében egyetlen forrásból tervezve és pontosan az Ön alkalmazásához szükséges rendszerelemekkel felszerelve.

Az SEW-EURODRIVE teljes körűen megoldja a hajtásfeladatokat, ami optimálisan összehangolt teljes készletet jelent az Ön számára a legjobb ár-érték arány mellett. Termékválasztékunkat neves gyártókkal való együttműködés révén egészítjük ki.

Így Ön teljes mértékben az alkalmazására koncentrálhat. Mi gondoskodunk a részletes és átfogó tervezésről és kivitelezésről, egészen a teljes hajtástechnikai megoldás kulcsrakész telepítéséig. Ezen túlmenően is megbízható partnerként állunk Ön mellett, hiszen sűrű globális szerelési és szervizhálózatunkkal a berendezés teljes életciklusa alatt szakértői támogatást nyújtunk Önnek.

Tengelykapcsolók a hajtásoldalon

A motor és a hajtómű között különböző tengelykapcsolók használatosak. Az alkalmazástól és a kívánt tulajdonságoktól függően a választás gyakran a körmös vagy a folyadékos tengelykapcsolókra esik.

  • A két tengelykapcsoló-agy közötti kis axiális, radiális és szögeltolódás kompenzálása
  • Rugalmas tulajdonságaiknak köszönhetően a tengelykapcsoló-csatlakozásban lévő elasztomerek biztosítják a motoroldali lökések és rezgések csillapítását, és ezáltal csökkentik a motor által okozott hajtóműterhelést.
  • különböző kivitelek, pl. fékdobbal vagy féktárcsával is
  • Késleltetőkamra a motor indítási nyomatékának csökkentésére a szalagos berendezések, serleges emelők vagy más nehezen induló berendezések zökkenőmentes és biztonságos indítása érdekében
  • egyszerű felszerelés és leszerelés (a folyadékos tengelykapcsoló radiálisan eltávolítható)
  • opcionális felügyeleti berendezés a túlmelegedés észlelésére és szükség esetén a rendszer időben történő leállítására
  • különböző változatok, pl. fékdobbal vagy féktárcsával is: ez lehetővé teszi a fék alacsony féknyomatékkal történő használatát (mivel a hajtásoldalon van)

Tengelykapcsolók a kihajtó oldalon

A hajtáscsomagnak az ügyféloldali alkalmazástengelyéhez való csatlakoztatásához az ügyfél igényeitől függően különböző típusú tengelykapcsolókat lehet használni. Ezek közé tartoznak főként a csapos, körmös, fogazott és peremes tengelykapcsolók.

  • A két tengelykapcsoló-agy közötti kis axiális, radiális és szögeltolódás kompenzálása
  • Rugalmas tulajdonságaiknak köszönhetően a tengelykapcsoló-csatlakozásban lévő elasztomerek biztosítják a motoroldali lökések és rezgések csillapítását, és ezáltal csökkentik a motor által okozott hajtóműterhelést.
  • A két tengelykapcsoló-agy közötti axiális, radiális és szögeltolódás kompenzálása
  • Rugalmas tulajdonságaiknak köszönhetően a tengelykapcsoló-csatlakozásban lévő elasztomerek biztosítják a motoroldali lökések és rezgések csillapítását, és ezáltal csökkentik a motor által okozott hajtóműterhelést.
  • elfordulással szembeni merevséggel rendelkező tengelykapcsoló
  • A két tengelykapcsoló-agy közötti axiális, radiális és szögeltolódás kompenzálása
  • reteszcsatlakozással vagy hengeres sajtolt kötéssel rendelkező változatban
  • merev erőátvitel

Acélszerkezetre szerelt hajtáscsomagok

Az ügyfél specifikációi szerinti lengő motortartók, alapkeretek vagy egyedi hajtáskeretek lehetővé teszik a hajtáskomponensek helytakarékos és teljesen összeszerelt elhelyezését egy acélszerkezeten.

  • Acélszerkezet a hajtómű, a (hidraulikus) tengelykapcsoló és a motor (adott esetben a fék) közös felszerelésére szolgáló acélszerkezet, beleértve a védőberendezéseket, mint a burkolatok.
  • Merev csatlakozás az ügyféltengelyhez és rugalmas csatlakozás a nyomatékkaron keresztül
  • A nyomatékkar vízszintes pozícióban tartja a hajtáscsomagot, és megakadályozza a hajtáscsomag forgását. Minden más erőt a kihajtótengely vesz fel.
  • Acélszerkezet a hajtómű, a tengelykapcsoló és a motor (adott esetben a fék) közös felszerelésére szolgáló acélszerkezet, beleértve a védőberendezéseket, pl. a burkolatot.
  • Merev csatlakozás a padlóhoz
  • Csatlakozás az ügyféltengelyhez rugalmas tengelykapcsolón keresztül a statikus túlterhelés miatti feszültség elkerülése érdekében
  • Az alapkeretet az SEW-EURODRIVE tervezi az ügyfél előírásai alapján. A tervezésnél ügyelünk arra, hogy felfogja a rendelésspecifikus külső erőket és nyomatékokat a géptől, és átadja azokat az alépítménynek.
  • Egyedi hajtáskeretek gyártása az ügyfél specifikációi szerint

Fékek

Ha a hajtásoldalon fékeket kell használni, különböző kialakítások lehetségesek. A legtöbb esetben dobfékre vagy tárcsafékre esik a választás

  • Előnyösen használható rögzítőfékként, például szállítószalag megbízható rögzítésére: ebben a példában megakadályozza a szalagot, hogy álló helyzetben visszafelé haladjon
  • Az üzemállapot funkcionális tesztelésére és a hibás működés megakadályozására szolgáló felügyeleti eszközök
  • A féknyomaték széles tartományban állítható
  • Opciók: automatikus kopásbeállítás, fék nyitva/zárva végálláskapcsoló, fékoldó kar biztonsági felügyelettel
  • Előnyösen munkafékként használható, például egy szállítószalag megbízható fékezésére, különböző fordulatszámokon keresztül, amíg az meg nem áll
  • Az üzemállapot funkcionális tesztelésére és a hibás működés megakadályozására szolgáló felügyeleti eszközök
  • Automatikus beállítóberendezés a fékbetétek önálló kiegyenlítésére (kopás esetén) az állandó féknyomaték és a fékezési funkció fenntartása érdekében
  • A féknyomaték széles tartományban állítható, ezért a féket nem éri túlterhelés
  • Pontosan időzített leállítás, pl. egy szállítószalag esetében egymást követő szalagoknál, így elkerülhető a következő szalag túltöltése
  • Opciók: automatikus kopásbeállítás, fék nyitva/zárva végálláskapcsoló, fékoldó kar biztonsági felügyelettel

Külső olajellátó és olajhűtő rendszerek

  • Olajhűtő rendszerek olaj-levegő és olaj-víz hűtőként kaphatók
  • Olajellátó berendezés, amelyben a kenés olajellátását egy motoros szivattyú biztosítja; a motoros szivattyút kívülről szerelik a hajtóműre, és független a hajtómű fordulatszámától
  • Különböző változatok az olajellátó és olajhűtő berendezés kombinációjaként a hajtómű ellátására és egyidejű (vagy be- és kikapcsolható) hűtésére
  • a határ-hőteljesítmény szinte korlátlan növelése
  • az olajfürdő maximális hőmérsékletének célzott csökkentése növeli az olaj élettartamát
  • robusztus fogaskerekes motoros szivattyú
  • legfeljebb 5000 cSt kiindulási viszkozitásig
  • nagyfokú rendelkezésre állás és rugalmasság az SEW-EURODRIVE motorok használatának köszönhetően
  • a határ-hőteljesítmény szinte korlátlan növelése
  • az olajfürdő maximális hőmérsékletének célzott csökkentése növeli az olaj élettartamát
  • szinte nincs zajkibocsátás
  • robusztus fogaskerekes motoros szivattyú
  • legfeljebb 5000 cSt kiindulási viszkozitásig
  • nagyfokú rendelkezésre állás és rugalmasság az SEW-EURODRIVE motorok használatának köszönhetően
  • a motoros szivattyú a hajtóműtől függetlenül is bekapcsolható, hogy indítás előtt elegendő kenést biztosítson a hajtóműnek
  • jól használható frekvenciaváltós üzemmel (hajtómű) és hosszú felfutási rámpával (hajtómű) együtt alkalmazva
  • robusztus fogaskerekes motoros szivattyú
  • legfeljebb 5000 cSt kiindulási viszkozitásig
  • egyszeres vagy dupla szűrővel kapható
  • nagyfokú rendelkezésre állás és rugalmasság az SEW-EURODRIVE motorok használatának köszönhetően.
  • víz- vagy levegőhűtővel kombinálható
  • Opciók: Nyomásmérő, hőmérő, áramlásőr, nyomásérzékelő

Az érzékelők központosított huzalozása a csatlakozódobozon

  • a hajtómű felügyeletére szolgáló összes érzékelő és az olajellátó berendezés érzékelői központilag egy előre meghatározott csatlakozódobozba vannak bekötve
  • nincs szükség helyi bekötési munkára; egyszerű plug-and-play megoldás
  • az érzékelők az igényeknek megfelelően előválaszthatók; a csatlakozódoboz mérete a beszerelt érzékelők számától függ
  • a csatlakozódoboz rugalmas pozicionálása az alkalmazás térbeli jellemzői vagy az általános ügyfélkövetelmények alapján
  • IP66 vagy NEMA 4 védettségi fokozat kétféle házváltozatban -20 Celsius-fokig és -40 Celsius-fokig terjedő hőmérséklethez
  • három különböző méretben, festett acélból vagy nemesacélból, akár nyolc érzékelő csatlakoztatásához; a következő méretek állnak rendelkezésre:
    • 200 × 200 × 100 mm három érzékelőig,
    • 300 × 200 × 100 mm négy-hat érzékelőig,
    • 400 × 200 × 100 mm hét-nyolc érzékelőig,
  • hatékony kábelvédelem tűzihorganyzott vagy nemesacél csövezéssel
Kapcsolatfelvételi űrlap Világszerte elérhető helyszínek