• Szakértőink ismerik az Ön iparágát és követelményeit.
  • Az egész világra kiterjedő hálózatunk mindenkor, helyben rendelkezésére áll.
  • Rendelkezünk az optimális tanácsadáshoz szükséges eszközökkel és ismeretekkel.
Kapcsolat felvétele
Előnyei

Megbízható felügyelet
a fék működéséhez és kopásához egyetlen mérőrendszerrel.

Egyedileg tervezhető
kopásorientált karbantartási időközök, mivel a /DUE diagnosztikaegység folyamatosan meghatározza a fék üzemi légrését.

Egyszeri beszerzési költség
mert maga a mérőrendszer érintésmentesen működik, ezért kopásmentes.

Tartsa mindig kézben a működést és a kopást

Az SEW-EURODRIVE milliószor bizonyított BE1–BE122 fékeihez és BF11–BF 30 dupla fékeihez gyártott /DUE diagnosztikaegység opció egy mérőrendszerrel egyszerre két feladatot lát el: a fék működésének felügyeletét és a fékbetét kopásának meghatározását. Mindkettőt a fék üzemi légrésének folyamatos felügyelete teszi lehetővé. Ez a fékrendszer kopáshoz igazodó karbantartási időközeit is egyénileg tervezhetővé teszi. Mit jelent ez a gyakorlatban? Ön a fék működését és kopását mindenkor kézben tarthatja.

Az érzékelő teljesen integrálva van a fékbe, az értékelő elektronika pedig védett helyen, a csatlakozódobozban található. Így a /DUE diagnosztikaegység opció nehezített környezeti feltételek között is problémamentesen alkalmazható IP66 védettségi fokozatig.
Ezenkívül a fék működésére és a fékbetét kopására vonatkozó digitális kimeneti jelet, valamint az üzemi légrés méretének megfelelő analóg áramjelet küld alapkivitelben.

A mérőrendszer érintésmentesen, örvényáramú elven működik, az érzékelőkön nagyfrekvenciás váltakozó áram folyik át. Az elektromágneses mező örvényáramokat indukál a kinyomótárcsában, amelyek megváltoztatják az érzékelő váltakozó árammal szembeni ellenállását. Ezt az impedanciaváltozást a kiértékelő egység a fék üzemi légrésével arányos elektromos jellé (4–20 mA) alakítja.

A fékek működésének felügyeletét (záróérintkezőnek megfelelő) digitális jelekkel valósították meg. A kopáshatár elérését pedig (nyitóérintkezőnek megfelelő) digitális kimenet jelzi. Emellett áramkimenetek teszik lehetővé a fék kopásának folyamatos felügyeletét.
A kimenetek mellett LED-ek is jelzik a kiértékelő egységen a működést és az egyes részfékek kopását.

Kapcsolatfelvételi űrlap Világszerte elérhető helyszínek
  • Két digitális kimeneti jel (24 V DC):
    • 1 digitális kimenet záró funkcióval, a fék működésének felügyeletére: a helyes fékműködés észlelése (fék kioldva/behúzva)
    • 1 digitális kimenet nyitó funkcióval, a fék kopásellenőrzésére:
      a fék maximális kopáshatárának észlelése (az üzemi légrés rendben/túl nagy)
  • A légréssel arányos áramjel (4 … max. 20 mA).
  • Az érzékelő teljes egészében a tekercstestbe van integrálva
  • A kiértékelő egységen LED-ek jelzik a digitális kimenetek állapotát
  • A kiértékelő egység (elektronika) mindig a csatlakozódobozba van beépítve, és a teljes hajtás védettségi fokozatával rendelkezik
  • Az érzékelő védettségi fokozata IP66, így a teljes hajtás védettségi fokozata IP66 lehet
  • A betét kopásának és a fék működésének érzékelése érintésmentes, így kopásmentes is
  • A /DUE diagnosztikaegység opciót a fékes motorra teljesen felszerelve és kalibrálva szállítjuk
  • DIP kapcsoló az érzékelő méretének és a maximális megengedett kopáshatárnak a beállításához, hogy állapotfelügyelet esetén optimálisan az alkalmazáshoz lehessen illeszteni
  • A féktárcsa cseréjekor vagy a légrés kopás miatti utánállításakor nincs szükség az örvényáramú érzékelő újbóli kalibrálására, mivel annak beépítési környezete nem változik
  • Csatlakoztatási változatok:
    • Közvetlenül, rugós kapcsokon át
    • Csatlakoztatás M12-es csatlakozódugóval (4, illetve 8 érintkezős)
  • Utólag felszerelhető diagnosztikaegység
  • A kiértékelő egység két változatban kapható:
    • DUE-1K: egycsatornás változat BE.. fékhez
    • DUE-2K: kétcsatornás változat BF.. fékekhez
  • A kétcsatornás kivitel részfékenként egy-egy digitális kimenettel rendelkezik a fék működéséhez és a fékbetét kopásához, valamint egy analóg áramjellel, amely megfelel az üzemi légrés nagyságának.

Az alábbi táblázatok a motor csatlakozóterébe építhető diagnosztikaegységek műszaki adatait tartalmazzák, valamint a motorméret és a tekercstestbe épített beépített érzékelő hozzárendelését.

Kiértékelő egység DUE-1K-00
BE.. fékhez
DUE-2K-00
BF.. fékhez
Jelkimenetek (2 csatornás) BE.. fék
Out1: 4–20 mA
FCT1: DC 24 V (150 mA)
WEAR1: DC 24 V (150 mA)
1. részfék BF.. féknél
Out1: 4–20 mA
FCT1: DC 24 V (150 mA)
WEAR1: DC 24 V (150 mA)

2. részfék BF.. féknél
Out2: 4–20 mA
FCT2: DC 24 V (150 mA)
WEAR2: DC 24 V (150 mA)
Áramfelvétel Max. mA 190 360
  Min. mA 40 80
Tápfeszültség DC 24 V (± 15%)
Elektromágneses összeférhetőség DIN EN 61800‑3
A kiértékelő egység üzemi hőmérséklet-tartománya -40 … +105 °C
Páratartalom ≤ 90% relatív páratartalom
Védettségi fokozat IP20 (zárt csatlakozódobozban max. IP66)
Érzékelők DUE-d6-00 DUE-d8-00
Védettségi fokozat IP66 IP66
Üzemi hőmérséklet-tartomány,
érzékelők és kábelek
-50 … +150 °C -50 … +150 °C

A /DUE diagnosztikaegység a jól bevált DR.. típusú motorokkal, mind egyszeres fékkel, mind pedig az új dupla fékkel kapható. Jelenleg ezek a kombinációk vannak megvalósítva.

DR../DRN../DR2.. motortípus Féktípus: BE..
80MK, 80M,
90S, 90L,
100L, 100LS,
112M,
132S, 132M, 132L


BE1, BE2, BE5, BE11
132M, 132L,
160M, 160L,
180M, 180L

BE20
160M, 160L,
180M, 180L,
200L,
225S, 225M,

BE30, BE32
200L,
225S, 225M,
250M, 250ME,
280S, 280M,

BE60, BE62
250M, 250ME,
280S, 280M,
315S, 315M, 315ME, 315L, 315H

BE120, BE122
  • feszültségkimaradás ellen mechanikusan védett féket megkövetelő alkalmazások
  • kicsi és nagy logisztikai szállítószalagok
  • emelőmű-alkalmazások
  • olyan alkalmazások, ahol kerülendők a nem tervezett gépleállások
  • olyan felhasználási területek, ahol egyénileg tervezhető, kopásorientált karbantartási időközöket tartanak
  • az üzembiztossággal szemben fokozott követelményeket támasztó alkalmazások
  • világszerte és minden iparágban használható