Megbízható felügyelet
a fék működéséhez és kopásához egyetlen mérőrendszerrel.
Egyedileg tervezhető
kopásorientált karbantartási időközök, mivel a /DUE diagnosztikaegység folyamatosan meghatározza a fék üzemi légrését.
Egyszeri beszerzési költség
mert maga a mérőrendszer érintésmentesen működik, ezért kopásmentes.
Az SEW-EURODRIVE milliószor bizonyított BE1–BE122 fékeihez és BF11–BF 30 dupla fékeihez gyártott /DUE diagnosztikaegység opció egy mérőrendszerrel egyszerre két feladatot lát el: a fék működésének felügyeletét és a fékbetét kopásának meghatározását. Mindkettőt a fék üzemi légrésének folyamatos felügyelete teszi lehetővé. Ez a fékrendszer kopáshoz igazodó karbantartási időközeit is egyénileg tervezhetővé teszi. Mit jelent ez a gyakorlatban? Ön a fék működését és kopását mindenkor kézben tarthatja.
Az érzékelő teljesen integrálva van a fékbe, az értékelő elektronika pedig védett helyen, a csatlakozódobozban található. Így a /DUE diagnosztikaegység opció nehezített környezeti feltételek között is problémamentesen alkalmazható IP66 védettségi fokozatig.
Ezenkívül a fék működésére és a fékbetét kopására vonatkozó digitális kimeneti jelet, valamint az üzemi légrés méretének megfelelő analóg áramjelet küld alapkivitelben.
A mérőrendszer érintésmentesen, örvényáramú elven működik, az érzékelőkön nagyfrekvenciás váltakozó áram folyik át. Az elektromágneses mező örvényáramokat indukál a kinyomótárcsában, amelyek megváltoztatják az érzékelő váltakozó árammal szembeni ellenállását. Ezt az impedanciaváltozást a kiértékelő egység a fék üzemi légrésével arányos elektromos jellé (4–20 mA) alakítja.
A fékek működésének felügyeletét (záróérintkezőnek megfelelő) digitális jelekkel valósították meg. A kopáshatár elérését pedig (nyitóérintkezőnek megfelelő) digitális kimenet jelzi. Emellett áramkimenetek teszik lehetővé a fék kopásának folyamatos felügyeletét.
A kimenetek mellett LED-ek is jelzik a kiértékelő egységen a működést és az egyes részfékek kopását.
Az alábbi táblázatok a motor csatlakozóterébe építhető diagnosztikaegységek műszaki adatait tartalmazzák, valamint a motorméret és a tekercstestbe épített beépített érzékelő hozzárendelését.
Kiértékelő egység | DUE-1K-00 BE.. fékhez | DUE-2K-00 BF.. fékhez | ||
Jelkimenetek (2 csatornás) | BE.. fék Out1: 4–20 mA FCT1: DC 24 V (150 mA) WEAR1: DC 24 V (150 mA) | 1. részfék BF.. féknél Out1: 4–20 mA FCT1: DC 24 V (150 mA) WEAR1: DC 24 V (150 mA) 2. részfék BF.. féknél Out2: 4–20 mA FCT2: DC 24 V (150 mA) WEAR2: DC 24 V (150 mA) | ||
Áramfelvétel | Max. | mA | 190 | 360 |
Min. | mA | 40 | 80 | |
Tápfeszültség | DC 24 V (± 15%) | |||
Elektromágneses összeférhetőség | DIN EN 61800‑3 | |||
A kiértékelő egység üzemi hőmérséklet-tartománya | -40 … +105 °C | |||
Páratartalom | ≤ 90% relatív páratartalom | |||
Védettségi fokozat | IP20 (zárt csatlakozódobozban max. IP66) |
Érzékelők | DUE-d6-00 | DUE-d8-00 |
Védettségi fokozat | IP66 | IP66 |
Üzemi hőmérséklet-tartomány, érzékelők és kábelek | -50 … +150 °C | -50 … +150 °C |
A /DUE diagnosztikaegység a jól bevált DR.. típusú motorokkal, mind egyszeres fékkel, mind pedig az új dupla fékkel kapható. Jelenleg ezek a kombinációk vannak megvalósítva.
DR../DRN../DR2.. motortípus | Féktípus: BE.. |
80MK, 80M, 90S, 90L, 100L, 100LS, 112M, 132S, 132M, 132L | BE1, BE2, BE5, BE11 |
132M, 132L, 160M, 160L, 180M, 180L | BE20 |
160M, 160L, 180M, 180L, 200L, 225S, 225M, | BE30, BE32 |
200L, 225S, 225M, 250M, 250ME, 280S, 280M, | BE60, BE62 |
250M, 250ME, 280S, 280M, 315S, 315M, 315ME, 315L, 315H | BE120, BE122 |