A megtakarítási lehetőségek kihasználása
mert magas rendszerhatásfokának köszönhetően a szokványos hajtásrendszerekkel szemben akár 50%-kal kevesebb energiát fogyaszt.
Kevesebb hajtóműváltozat felhasználása
mivel a fordulatszám-állítási tartomány – az állandó tartós és magas túlterhelési nyomatéknak köszönhetően – lehetővé teszi azonos változatok felhasználását többféle feladathoz is.
Optimális felhasználás különleges követelményeket támasztó környezetekben
mivel a hajtás a higiéniai kialakításnak és az opcionális nedveskörnyezet-csomagnak köszönhetően különösen durva körülmények között is helytáll.
Egyszerű rendszertervezés
mivel a különböző teljesítményosztályoknak köszönhetően a hajtásból és frekvenciaváltóból álló, egymáshoz illesztett és ellenőrzött kombinációk állnak rendelkezésre.
Csökkentett üzembe helyezési költségek
mivel a rendszer az üzembe helyezést közvetlenül a frekvenciaváltón (két paraméterrel), valamint a MOVITOOLS® MotionStudio segítségével is lehetővé teszi.
Az MGF..-DSM-ből és MOVITRAC® LTP-B-ből álló megoldásunkkal sikerült MOVIGEAR® mechatronikus hajtásrendszerünk számos előnyét a központi telepítésnél is kihasználni.
Erre az MGF..-DSM hajtóműves motor és a kapcsolószekrénybe szerelt MOVITRAC® LTP-B frekvenciaváltó, illetve a konfigurálható alkalmazásvezérlő (CCU) vagy terepibusz-gateway kombinációja szolgál. Ez a rendszer kifejezetten egymáshoz illesztett komponensekből áll, ami nagy hatásfokot biztosít, és teljes mértékben kezelhető az SEW-EURODRIVE szoftvereszközeivel.
E tulajdonságoknak köszönhetően a rendszer ideálisan alkalmazható az italgyártás és az élelmiszeripar árucikk-, szállításiegység- és tárolóedény-szállító berendezéseiben, ezért mindenekelőtt az energiahatékonyságra hangsúlyt fektető korszerűsítési projektekben, de a központi kapcsolószekrénybe szerelt frekvenciaváltó követelményével tervezett új telepítésekben is felhasználható.
Az új 1-es kiviteli méretű MGF..-DSM hajtásegységgel bővítjük termékválasztékunkat az alacsonyabb teljesítménytartományban a magas általános rendszerhatékonysággal rendelkező központi telepítésekhez. Kiválóan alkalmas például olyan szállítóalkalmazásokhoz, amelyek kis, 10 és 100 Nm közötti nyomatékot igényelnek.
Központi kapcsolószekrénybe történő telepítés esetén a CCU és a MOVITRAC® LTP-B frekvenciaváltó alapkivitelét alkalmazzuk. Ugyanakkor az italgyártás és az élelmiszeripar durva környezete a terepi telepítésű hajtóműves motorokkal szemben különleges tulajdonságokat követel meg.
A nedves környezetekre jellemző különleges követelményekhez az MGF..-DSM hajtásegységet ajánljuk a nedveskörnyezet-csomaggal együtt.
Ez a csomag a megnövelt mechanikai és vegyi ellenálló képességhez és tisztítószerekkel szembeni ellenálláshoz szükséges valamennyi tulajdonságot biztosítja:
Ezenkívül a hajtás már alapkivitelben is megfelel a higiéniai kivitelre vonatkozó irányelveknek, és különleges tulajdonságainak köszönhetően alkalmas a tisztaterekben való felhasználásra:
A következő ábrán egy MGF..-DSM hajtásegység és MOVITRAC® LTP-B kombinációjából álló, konfigurálható alkalmazásvezérlővel (CCU) vagy terepibusz-gatewayjel vezérelt rendszer telepítési topológiája látható.
A konfigurálható alkalmazásvezérlő (CCU) vagy SEW-gateway nyújtotta rugalmas kombinációs lehetőségek a decentralizált megoldásokkal azonos interfészeket és funkciókat eredményeznek.
Az MGF..-DSM hajtásegység és a MOVITRAC® LTP-B a konfigurálható alkalmazásvezérlővel (CCU) kombinálva az italgyártásban és az élelmiszeriparban használatos árucikkek és tárolóedények valamennyi szállítási alkalmazásában felhasználható.
Ennek a rendszernek az a nagy előnye, hogy a korszerűsítési projektek során a régi hajtóműves motorok cseréjénél a telepítési topológia és a vezérlési konfiguráció megtartható. Ezen túlmenően a központi és decentralizált telepítési koncepciókat megvalósító berendezésgyártók számára lehetőséget biztosítunk ahhoz, hogy mindig azonos mechanikával és csatlakozási méretekkel dolgozhassanak, így integrálási ráfordításaikat minimalizálhassák.