Csapatjáték: Vas- és acélgyártók és az SEW-EURODRIVE – Tisztában vagyunk azzal, hogy a gépek rendelkezésre állása az Ön legfontosabb prioritása!
- Robusztus és tartós megoldások, amelyek napi szinten biztosítják a zökkenőmentes termelést
- A legnagyobb szállítási megbízhatóság a piacon: Ez azt jelenti, hogy a tervezett karbantartási tevékenységek lassulás nélkül elvégezhetők.
- A meglévő hajtások élettartamának elemzése (harmadik féltől származó termékek esetében is)
- Megoldások a meglévő hajtásrendszerek cseréjéhez vagy korszerűsítéséhez, igény szerint kapacitásnöveléssel az Ön berendezései számára
- Kárdiagnózisok
- Személyre szabott képzés munkatársai számára
- Rendszerezett áttekintés az üzemében található összes hajtásról, javításra és cserére vonatkozó ajánlatokkal: Ezt az áttekintést folyamatosan frissítjük, és online elérhetővé tesszük.
- Optimalizálási javaslatok az Ön meglévő karbantartási koncepciójához: Az SEW-EURODRIVE segítségével bármikor és rövid időn belül hozzáférhet a kiváló minőségű póthajtásokhoz és pótalkatrészekhez. Az SEW-EURODRIVE az Ön partnere a hajtóművek (beleértve a harmadik féltől származó termékeket is) javításában.
- Pótalkatrészek, mint például csapágyak, tömítések, fogaskerekek és fogastengelyek
- A hajtások javítása a belső alkatrészek cseréjével és a házak felújításával
- Termékeink modulrendszere által nyújtott megoldások, vagy igény esetén az Ön igényeihez igazodó, testre szabott megoldások
Acélipar: kulcsfontosságú ágazat Európában
Acél – olyan szerkezeti anyag, amelyet a világon szinte minden kulcsfontosságú iparágban alapanyagként használnak. Az Európai Unió Kína után a világ második legnagyobb acéltermelője. Az EU teljes termelése évi 177 millió tonna, ami a világtermelés 11%-ának felel meg. Az acélgyártás és -feldolgozás számos vállalat értékteremtési láncában nélkülözhetetlen, ezért az egyik kulcsfontosságú iparágnak számít. Az iparág magas szintű innovációja és más iparágakkal való szoros összefonódása szintén hozzájárul számos más ágazat sikeréhez. Az acélipar adja a gépészet alapanyagainak mintegy ötödét, az autóipar alapanyagainak pedig 12%-át. További fontos felhasználók az elektrotechnika, az építőipar, valamint az acél- és fémfeldolgozás. Az acélgyártás számos területén uralkodó szélsőséges és kihívást jelentő feltételek miatt a hajtástechnikának is különösen nagy kihívásokkal kell szembenéznie. Mind a hajtóműnek, mind az elektromos hajtásoknak maximális méretűnek és robusztusnak kell lenniük, mivel az acéliparban egy tulajdonság különösen fontos: az összes alkatrész megbízhatósága. Az SEW-EURODRIVE hajtástechnika megfelel az acélgyártók igényeinek, így hajtóműveink a gyártás szinte minden szakaszában megtalálhatók.
Az acélgyártás állomásai
Az acélgyártás állomásai
Az acélgyártás összetett folyamat, amely magas szintű szakértelmet igényel. Az acél fő alkotóeleme a vas, amelyet vasérc (vasoxid) formájában bányásznak, és gyakran pellet formájában szállítják hajóval a tengerentúlról az acélművekben történő további feldolgozásra. Ott a pelleteket először nagy szállítóberendezések segítségével közbenső tárolásra a raktárba továbbítják. A pellettel ellentétben a finom ércek olyan finom szemcséjűek, hogy nem lehet őket tovább feldolgozni a nagyolvasztóban. Ezért először szintert állítanak elő belőlük, amely optimális feltételeket biztosít a nagyolvasztóba történő további feldolgozáshoz. Ezzel egyidőben a kokszolóüzemben szénből kokszot égetnek, amely nélkülözhetetlen, széntartalmú tüzelőanyag, és később a kohóban használják fel. A nagyolvasztóban a forró fúvószél reakcióba lép a bevezetett koksszal, és biztosítja azt a magas üzemi hőmérsékletet, amelyen a vasoxid olvadt vassá alakul. A nyersvas mellett salak is keletkezik. Ezt külön finom granulátummá dolgozzák fel, amelyet később nyersanyagként használnak fel például a cementiparban. A nagyolvasztóban történő feldolgozás után az így nyert nyersvas még mindig nagy mennyiségű szenet tartalmaz, ami túlságosan törékennyé teszi a legtöbb alkalmazáshoz. A következő feldolgozási lépés tehát az acélműben történik. Itt válik a törékeny nyersvasból szilárd acél. Ebben az eljárásban az 1500 fokos forró vasat egy konverterbe öntik, amelyben a szén oxigén hozzáadásával elég. Az eredmény egy tömör nyersacél. Ez képezi aztán az alapját a további feldolgozásnak a legkülönfélébb alkalmazásokhoz.
Hajtás nélkül nincs acél
Hajtás nélkül nincs acél
Az acélgyártás a legmagasabb követelményeket támasztja a hajtástechnikával szemben. Emellett az olyan jellemzők, mint a motorok és hajtóművek megbízhatósága és minősége is különösen fontosak ebben az iparágban. Az acélgyártásban használt hajtástechnikára rendkívül magas követelmények vonatkoznak. A mechanikai és termikus terhelés mellett a hajtásmegoldásoknak az alacsony üzemeltetési költségekkel kapcsolatos elvárásoknak is meg kell felelniük. A legjobb hajtástechnika ezért nemcsak megbízható, hanem költséghatékony is a jövőbeli kihívásokhoz. Kezdve a kikötőben, ahol a portáldaruk végzik napi munkájukat, és szállítószalag rakodja ki és be a nyersanyagokat a keverőmedencébe, majd a kokszüzembe, a szinterüzembe és a nagyolvasztóba. A hajtástechnika nélkülözhetetlen az acélgyártásban, ezért hosszú távon maximális teljesítményt kell nyújtania. Mi az SEW-EURODRIVE-nál ismerjük az Ön igényeit, és termékkínálatunkat tökéletesen az Ön igényeihez igazítottuk. Akár portáldarut szeretne mozgatni, akár vasércet akar szállítani szállítószalagokon, akár nyersvasat akar a nagyolvasztóba tölteni, hajtástechnikánk mindezekre a kihívásokra választ ad. Modulrendszerünknek köszönhetően pedig tökéletesen az acélművéhez igazíthatja a motorok és a hajtóművek teljesítményét, így minden hajtáskomponens mindig megfelel az Ön igényeinek.
Adatok és dokumentumok
A részletes dokumentumokat itt töltheti le.