Hajtástechnika az acélipar számára

Hajtástechnika az acélipar számáraT
  • Ömlesztett áru átrakodása a kikötőben
  • Ömlesztett áru átrakodása a raktárban
  • Kokszüzem
  • Szinterező üzem
  • Vas- és acélgyártás
  • Folyamatos öntés és meleghengerlés
  • Hideghengerlő és szalagfeldolgozó sorok

Ömlesztett áru átrakodása a kikötőben

Portáldaru

Az acélgyártás nyersanyagai, a vasérc és a szén általában a tengerentúlról származnak. Ezek olyan hatalmas mennyiségű ömlesztett áruk, amelyeket ideiglenesen a kikötőben tárolnak, mielőtt a szárazföldre szállítanák őket. Alig kötött ki a rakparton, a kapitány várja hajója gyors kirakodását. Mindennek gyorsan kell történnie, mert a szállításban is minden óra számít. A hajórakodókról nagyon rövid idő alatt több tonna anyag érkezik a partra. Az SEW-EURODRIVE hajtásai megbízhatóan mozgatják a megfogó-, a mozgató- és emelőszerkezeteket.

Ömlesztett áru átrakodása a raktárban

A gyártás nem állhat le! A vas- és acélgyártásban a termelés biztosítása és ezáltal a hajtás kiesésének elkerülése elsődleges fontosságú. Itt különleges kihívások merülnek fel: A tárolóhelyeken belüli alkalmazásokba telepített hajtástechnikának folyamatosan poros környezetben, hőmérséklet-ingadozás és állandó irányváltoztatás mellett kell működnie a nyersanyagok be- és kitárolása során.

Kokszüzem

A szenet világszerte kitermelik, és tengeri vagy szárazföldi úton szállítják tovább feldolgozásra. A kokszüzemben a kokszot hő alkalmazásával és az oxigén kizárásával állítják elő a szénből. A kokszüzembe és onnan történő anyagáramlást nagyszámú szállítóberendezés és a kapcsolódó tárolóhelyek biztosítják.

Hajtásmegoldásaink pontosan azokkal a tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyek lehetővé teszik a folyamatos hibamentes üzemet a legkeményebb feltételek mellett is.

Szinterező üzem

A szinterezés során a vasércet és a kokszport összekeverik és elégetik. Ez egy olvadási folyamatot indít el, amelynek során a finom szemcsék durva csomókká alakulnak. Ezt általában szinterezésnek nevezik. Mielőtt a szinter a nagyolvasztóba kerülne, a feldolgozási folyamatok során zúzók, hűtők és rosták segítségével feldolgozzák. Megfelelő hajtásmegoldásokkal rendelkezünk ezekhez az alkalmazásokhoz is.

Vas- és acélgyártás

Torpedókocsik szállítják az olvadt acélt a nagyolvasztóból az acélműbe további feldolgozásra. Az acél előállítása a vas széntartalmának csökkentésével történik. Az olvadt acélt öntőüstökbe öntik, és daruval a szálöntő berendezéshez szállítják.

Folyamatos öntés és meleghengerlés

A szálöntő berendezésben készül a későbbi formázáshoz szükséges előtermék. Az üsttorony öntési pozícióba viszi az akár több száz tonna öntésre kész acélt tartalmazó üstöt. A vízzel hűtött kokillában a folyékony acél elkezd megszilárdulni a felületén. Az intenzív hűtés lehűti a szálat, hogy a már szilárd „szálhéj” ne repedjen meg.

A meleghengerlés adja meg az előtermék alakját és anyagi tulajdonságait. A reve eltávolítását követően a lemezbugákat, blokkbugákat vagy tuskókat az „előhengerműben” hengerlik. A „készhengermű” a melegen hengerelt termékek végső méreteit állítja elő. Az egyes alkalmazások, mint például a görgős asztalok, hengerelőállványok, ollók, egyengetőberendezések és hűtőrendszerek tökéletesen össze vannak hangolva. Ehhez a hajtástechnika legnagyobb pontosságára van szükség és abszolút rendelkezésre állásra.

Hideghengerlő és szalagfeldolgozó sorok

A hideghengerműveket vagy egy szalagfeldolgozó sorral kombinálva használják, mint például a horganyzósoron lévő temperáló hengerművet vagy a marósoron lévő tandemhengerműveket, vagy pedig külön, a fordított hideghengerművekben vagy a Sendzimir-hengerművekben.

A szalagfeldolgozó sorok terméktulajdonságait a vevői igényeknek megfelelően optimalizáljuk, például a mikroszerkezet vagy a korrózióállóság javítása révén.

Ezekben a gyártási folyamatokban az SEW-EURODRIVE biztosítja, hogy Ön a megfelelő hajtástechnikát kapja a vastagságcsökkentéshez és az optimális szalagfelület eléréséhez.

Csapatjáték: Vas- és acélgyártók és az SEW-EURODRIVE – Tisztában vagyunk azzal, hogy a gépek rendelkezésre állása az Ön legfontosabb prioritása!

  • Robusztus és tartós megoldások, amelyek napi szinten biztosítják a zökkenőmentes termelést
  • A legnagyobb szállítási megbízhatóság a piacon: Ez azt jelenti, hogy a tervezett karbantartási tevékenységek lassulás nélkül elvégezhetők.
  • A meglévő hajtások élettartamának elemzése (harmadik féltől származó termékek esetében is)
  • Megoldások a meglévő hajtásrendszerek cseréjéhez vagy korszerűsítéséhez, igény szerint kapacitásnöveléssel az Ön berendezései számára
  • Kárdiagnózisok
  • Személyre szabott képzés munkatársai számára
  • Rendszerezett áttekintés az üzemében található összes hajtásról, javításra és cserére vonatkozó ajánlatokkal: Ezt az áttekintést folyamatosan frissítjük, és online elérhetővé tesszük.
  • Optimalizálási javaslatok az Ön meglévő karbantartási koncepciójához: Az SEW-EURODRIVE segítségével bármikor és rövid időn belül hozzáférhet a kiváló minőségű póthajtásokhoz és pótalkatrészekhez. Az SEW-EURODRIVE az Ön partnere a hajtóművek (beleértve a harmadik féltől származó termékeket is) javításában.
  • Pótalkatrészek, mint például csapágyak, tömítések, fogaskerekek és fogastengelyek
  • A hajtások javítása a belső alkatrészek cseréjével és a házak felújításával
  • Termékeink modulrendszere által nyújtott megoldások, vagy igény esetén az Ön igényeihez igazodó, testre szabott megoldások

Acélipar: kulcsfontosságú ágazat Európában

Acélipar
Nagyolvasztó az acélgyártásban

Acél – olyan szerkezeti anyag, amelyet a világon szinte minden kulcsfontosságú iparágban alapanyagként használnak. Az Európai Unió Kína után a világ második legnagyobb acéltermelője. Az EU teljes termelése évi 177 millió tonna, ami a világtermelés 11%-ának felel meg. Az acélgyártás és -feldolgozás számos vállalat értékteremtési láncában nélkülözhetetlen, ezért az egyik kulcsfontosságú iparágnak számít. Az iparág magas szintű innovációja és más iparágakkal való szoros összefonódása szintén hozzájárul számos más ágazat sikeréhez. Az acélipar adja a gépészet alapanyagainak mintegy ötödét, az autóipar alapanyagainak pedig 12%-át. További fontos felhasználók az elektrotechnika, az építőipar, valamint az acél- és fémfeldolgozás. Az acélgyártás számos területén uralkodó szélsőséges és kihívást jelentő feltételek miatt a hajtástechnikának is különösen nagy kihívásokkal kell szembenéznie. Mind a hajtóműnek, mind az elektromos hajtásoknak maximális méretűnek és robusztusnak kell lenniük, mivel az acéliparban egy tulajdonság különösen fontos: az összes alkatrész megbízhatósága. Az SEW-EURODRIVE hajtástechnika megfelel az acélgyártók igényeinek, így hajtóműveink a gyártás szinte minden szakaszában megtalálhatók.

Az acélgyártás állomásai

Az acélgyártás állomásai

Acélgyártás
Acélgyártás

Az acélgyártás összetett folyamat, amely magas szintű szakértelmet igényel. Az acél fő alkotóeleme a vas, amelyet vasérc (vasoxid) formájában bányásznak, és gyakran pellet formájában szállítják hajóval a tengerentúlról az acélművekben történő további feldolgozásra. Ott a pelleteket először nagy szállítóberendezések segítségével közbenső tárolásra a raktárba továbbítják. A pellettel ellentétben a finom ércek olyan finom szemcséjűek, hogy nem lehet őket tovább feldolgozni a nagyolvasztóban. Ezért először szintert állítanak elő belőlük, amely optimális feltételeket biztosít a nagyolvasztóba történő további feldolgozáshoz. Ezzel egyidőben a kokszolóüzemben szénből kokszot égetnek, amely nélkülözhetetlen, széntartalmú tüzelőanyag, és később a kohóban használják fel. A nagyolvasztóban a forró fúvószél reakcióba lép a bevezetett koksszal, és biztosítja azt a magas üzemi hőmérsékletet, amelyen a vasoxid olvadt vassá alakul. A nyersvas mellett salak is keletkezik. Ezt külön finom granulátummá dolgozzák fel, amelyet később nyersanyagként használnak fel például a cementiparban. A nagyolvasztóban történő feldolgozás után az így nyert nyersvas még mindig nagy mennyiségű szenet tartalmaz, ami túlságosan törékennyé teszi a legtöbb alkalmazáshoz. A következő feldolgozási lépés tehát az acélműben történik. Itt válik a törékeny nyersvasból szilárd acél. Ebben az eljárásban az 1500 fokos forró vasat egy konverterbe öntik, amelyben a szén oxigén hozzáadásával elég. Az eredmény egy tömör nyersacél. Ez képezi aztán az alapját a további feldolgozásnak a legkülönfélébb alkalmazásokhoz.

Hajtás nélkül nincs acél

Hajtás nélkül nincs acél

Nagyolvasztó
Nagyolvasztó

Az acélgyártás a legmagasabb követelményeket támasztja a hajtástechnikával szemben. Emellett az olyan jellemzők, mint a motorok és hajtóművek megbízhatósága és minősége is különösen fontosak ebben az iparágban. Az acélgyártásban használt hajtástechnikára rendkívül magas követelmények vonatkoznak. A mechanikai és termikus terhelés mellett a hajtásmegoldásoknak az alacsony üzemeltetési költségekkel kapcsolatos elvárásoknak is meg kell felelniük. A legjobb hajtástechnika ezért nemcsak megbízható, hanem költséghatékony is a jövőbeli kihívásokhoz. Kezdve a kikötőben, ahol a portáldaruk végzik napi munkájukat, és szállítószalag rakodja ki és be a nyersanyagokat a keverőmedencébe, majd a kokszüzembe, a szinterüzembe és a nagyolvasztóba. A hajtástechnika nélkülözhetetlen az acélgyártásban, ezért hosszú távon maximális teljesítményt kell nyújtania. Mi az SEW-EURODRIVE-nál ismerjük az Ön igényeit, és termékkínálatunkat tökéletesen az Ön igényeihez igazítottuk. Akár portáldarut szeretne mozgatni, akár vasércet akar szállítani szállítószalagokon, akár nyersvasat akar a nagyolvasztóba tölteni, hajtástechnikánk mindezekre a kihívásokra választ ad. Modulrendszerünknek köszönhetően pedig tökéletesen az acélművéhez igazíthatja a motorok és a hajtóművek teljesítményét, így minden hajtáskomponens mindig megfelel az Ön igényeinek.