Hajtástechnika a scharnebecki hajóemelőben

  • Erős nyomaték a scharnebecki hajóemelőben

    Erős nyomaték

    Ipari hajtóműveink és motorjaink alkalmazása a scharnebecki hajóemelőben

Több mint 35 évi üzemeltetést követően a Lüneburg melletti scharnebecki hajóemelőben megújították a hajtástechnikát. Ehhez a finom lépcsőkre osztott termékkínálatunkból mi szállítottuk a motorokat és az ipari hajtóműveket. A különlegesség: Standard hajtóművekről van szó, amelyek konstrukcióját az adott alkalmazáshoz igazítottuk.

Korszerűsítés teljesítménynöveléssel

11 800 t emelése. Ezeket a lenyűgöző teljesítményadatokat valósították meg a lüneburgi hajóemelőműben.
Hajóemelőmű Lüneburgban

A videó betöltése folyamatban...

11 800 t emelése. Ezeket a lenyűgöző teljesítményadatokat valósították meg a lüneburgi hajóemelőműben.

A világ legnagyobb hajóemelője Scharnebeckben található. Az Elbán két egymás mellett fekvő csatornával rendelkezik, amelyekben egymástól függetlenül két medencevályú mozog fel és le. Ezek 100 m hosszúak és 12 m szélesek, vízmélységük mintegy 3,4 m. A szó legszorosabb értelmében tonnákat emelnek, hiszen a medencevályú mozgó részének tömege vízzel együtt 11 800 tonna – ez annyi, mint 14 teljes, 16 kocsis InterCity expresszvonat. Az emelő-, ill. süllyesztő mozgás mintegy három percet vesz igénybe. Az áthaladás teljes időtartama – beleértve a be- és kihajózást – hajónként kb. 15 perc. A medencevályúkat elöl és hátul szekcionált kapu zárja le. Ezeknek az emelőkapuknak mindegyikét két egyesével meghajtott lánc emeli, amelyek a kaputól balra és jobbra egy gépházban futnak.

A kapuk elektromechanikus hajtástechnikája a 70-es évek elejéről származik. Egy háromfázisú váltakozó áramú aszinkronmotorból, egy dobfékből és egy ipari hajtóműből áll, amely mechanikus kapcsolaton át egy második ipari hajtóműhöz csatlakozik. A több mint 35 éves, régi berendezésen a biztonság és a rendelkezésre állás érdekében főjavítást végeztek.

Az üzemeltető kívánsága a teljes hajtástechnika cseréje volt. A korszerűsítés keretében a hajtások forgatónyomatékát és teljesítményét is meg kellett növelni. A korábban 55 kW beépített teljesítmény helyett az új motorok 75 kW-ot tudnak. A hajtómű névleges forgatónyomatéka is 130 kNm-re nőtt az addigi 80 kNm-ről.

Főhajtásként a 75 kW-os, DVE280 S4 típusú háromfázisú váltakozó áramú motorunkat alkalmazták. Ez egy tengelykapcsolón át csatlakozik az X4KS230 ipari hajtóműhöz. Annak három homlokkerekes fokozata és egy kúpkerekes behajtó fokozata van.

A beépített hajtásegységgel az ügyfél egy messzemenően szabványosított hajtáscsomagot kap, amely éveken át megbízhatóan fog működni, és amelyhez egy esetleges szervizelés esetén is gyorsan és problémamentesen beszerezhetők a pótalkatrészek.

A rendszer alapstruktúrájának megőrzése
Nagyfokú folyamatbiztonságot nyújtó gazdaságos megoldások

Ügyfélkövetelmények

Az üzemeltető egyik követelménye az volt, hogy őrizzék meg a rendszer alapstruktúráját. A két kapuhajtás mechanikus lánckapcsolata már az eddigi kivitelnél is rendelkezésre állt, és az üzemeltető akaratának megfelelően ennek meg kellett maradnia.

Az általunk kínált megoldás

Ahhoz, hogy ezt az igényt teljesíthessük, a főhajtóműről egy mechanikus kapcsolatot kellett szerkeszteni a másik főhajtóműhöz. Ehhez egy X4 típussorozatú standard ipari hajtóműre alapozva készítettünk egy módosítást.

Kapcsolatfelvétel a hajóemelő iparági referencia témájában

Örömmel várjuk!

A konkrét alkalmazásához szeretne tanácsot kérni? Küldjön üzenetet.

Kérdezzen most
További információ
Több mint 35 évi üzemeltetést követően korszerűsítették a lüneburgi hajóemelőmű kapuinak hajtástechnikáját. Az SEW-EURODRIVE az ügyfél igényeinek megfelelően módosított X típussorozatú, erősebb motorokat és ipari hajtóműveket helyezett üzembe.
Az SEW megoldásai (17): hajóemelőmű-hajtástechnika

A videó betöltése folyamatban...

Több mint 35 évi üzemeltetést követően korszerűsítették a lüneburgi hajóemelőmű kapuinak hajtástechnikáját. Az SEW-EURODRIVE az ügyfél igényeinek megfelelően módosított X típussorozatú, erősebb motorokat és ipari hajtóműveket helyezett üzembe.

Scharnebecki hajóemelő

11 800 t emelése. Ezeket a lenyűgöző teljesítményadatokat valósították meg a lüneburgi hajóemelőben. Tudjon meg többet.

Service

Legutóbb megtekintve