Ipari hajtóműveink és motorjaink alkalmazása a scharnebecki hajóemelőműben
Több mint 35 évi üzemeltetést követően a Lüneburg melletti scharnebecki hajóemelőműben megújították a hajtástechnikát. Ehhez a finom lépcsőkre osztott termékkínálatunkból mi szállítottuk a motorokat és az ipari hajtóműveket. A különlegesség: Standard kivitelű hajtóművekről van szó, amelyek konstrukcióját az adott alkalmazáshoz igazítottuk.
Korszerűsítés teljesítménynöveléssel
Hajóemelőmű Lüneburgban
A videó betöltése folyamatban...
11 800 t emelése. Ezeket a lenyűgöző teljesítményadatokat valósították meg a lüneburgi hajóemelőműben.
A világ legnagyobb hajóemelőműve Scharnebeckben található. Az Elbán két egymás mellett fekvő csatornával rendelkezik, amelyekben egymástól függetlenül két medencevályú mozog fel és le. Ezek 100 m hosszúak és 12 m szélesek, vízmélységük mintegy 3,4 m. A szó legszorosabb értelmében tonnákat emelnek, hiszen a medencevályú mozgó részének tömege vízzel együtt 11 800 tonna – ez annyi, mint 14 teljes, 16 kocsis InterCity expresszvonat. Az emelő-, ill. süllyesztő mozgás mintegy három percet vesz igénybe. Az áthaladás teljes időtartama – beleértve a be- és kihajózást – hajónként kb. 15 perc. A medencevályúkat elöl és hátul szekcionált kapu zárja le. Ezeknek az emelőkapuknak mindegyikét két egyesével meghajtott lánc emeli, amelyek a kaputól balra és jobbra egy gépházban futnak.
A kapuk elektromechanikus hajtástechnikája a 70-es évek elejéről származik. Egy háromfázisú aszinkronmotorból, egy dobfékből és egy ipari hajtóműből áll, amely mechanikus kapcsolaton át egy második ipari hajtóműhöz csatlakozik. A több mint 35 éves, régi berendezésen a biztonság és a rendelkezésre állás érdekében főjavítást végeztek.
Az üzemeltető kívánsága a teljes hajtástechnika cseréje volt. A korszerűsítés keretében a hajtások forgatónyomatékát és teljesítményét is meg kellett növelni. A korábban 55 kW beépített teljesítmény helyett az új motorok 75 kW-ot tudnak. A hajtómű névleges forgatónyomatéka is 130 kNm-re nőtt az addigi 80 kNm-ről.
Főhajtásként a 75 kW-os, DVE280 S4 típusú háromfázisú váltakozó áramú motorunkat alkalmazták. Ez egy tengelykapcsolón át csatlakozik az X4KS230 ipari hajtóműhöz. Annak három homlokkerekes fokozata és egy kúpkerekes behajtó fokozata van.
A beépített hajtásegységgel az ügyfél egy messzemenően szabványosított hajtáscsomaghoz jutott, amely éveken át megbízhatóan fog működni, és amelyhez egy esetleges meghibásodás esetén is gyorsan és problémamentesen rendelkezésre állnak a pótalkatrészek.
Az üzemeltető egyik követelménye az volt, hogy őrizzék meg a rendszer alapstruktúráját. A két kapuhajtás mechanikus lánckapcsolata már az eddigi kivitelnél is rendelkezésre állt, és az üzemeltető akaratának megfelelően ennek meg kellett maradnia.
Az általunk kínált megoldás
Ahhoz, hogy ezt az igényt teljesíthessük, a főhajtóműről egy mechanikus kapcsolatot kellett szerkeszteni a másik főhajtóműhöz. Ehhez egy X4 típussorozatú standard ipari hajtóműre alapozva készítettünk egy módosítást.
Az SEW megoldásai (17): hajóemelőmű-hajtástechnika
A videó betöltése folyamatban...
Több mint 35 évi üzemeltetést követően korszerűsítették a lüneburgi hajóemelőmű kapuinak hajtástechnikáját. Az SEW-EURODRIVE az ügyfél igényeinek megfelelően módosított X típussorozatú, erősebb motorokat és ipari hajtóműveket helyezett üzembe.
Scharnebecki hajóemelőmű
11 800 t emelése. Ezeket a lenyűgöző teljesítményadatokat valósították meg a lüneburgi hajóemelőműben. Tudjon meg többet.