Mi közük van a bolygókerekes hajtóműveknek a cukorgyártáshoz?
A cukorgyártó sikeresen modernizálta a malomhajtásait
Cukor. Mindannyian szeretjük a cukrot. Az édes ízeket már egészen kicsi korunktól kezdve kellemesnek érezzük. Nem véletlen, hogy a természet is egy kis édes ízzel gazdagítja az anyatejet. Életünk során azonban túl sok cukrot fogyasztunk. A cukor rengeteg élelmiszerben jelen van – akár vigaszt nyújtó édességként, akár ízfokozóként. Még olyanokban is, ahol nem is számítanánk rá – például currywurstban vagy káposztasalátában. A cukoripar világszerte virágzik.
A megoldást a háromfokozatú bolygókerekes hajtóművek és fordulatszám-csökkentők jelentették
A megoldást a háromfokozatú bolygókerekes hajtóművek és fordulatszám-csökkentők jelentették
Az elavult hajtások teljes körű felújítása túl költséges lett volna, miközben alig hozott volna javulást a teljesítmény vagy a berendezés termelékenysége terén. Ezért a malom elavult, alacsony hatékonyságú gőzturbinás hajtásait le kellett cserélni.
A megoldást az ipari hajtóművek jelentették
Az új ipari hajtóműegységet előkészítik szállításra
Az új ipari hajtóműegységet előkészítik szállításra
Továbbfejlesztettük XP típussorozatú ipari hajtóműveinket – egy nagy teljesítményű, háromfokozatú bolygókerekes hajtómű, kifejezetten cukornádmalomban való használatra optimalizálva. Az XP típussorozat a cukornád darálására vonatkozó összes követelménynek megfelel: nagy forgatónyomaték, erős ütéscsillapítás és alacsony fordulatszám. Ezáltal különösen alkalmas cukornáddarálókhoz és diffúzorokhoz. Az XP típussorozat világszerte már több száz telepítés során bizonyította megbízhatóságát.
Kétfokozatú fordulatszám-csökkentőinkkel kombinálva az SEW-EURODRIVE XP típussorozatú bolygókerekes hajtóművei bevált modernizációs megoldást jelentenek elavult cukornádgyári hajtások kiváltására.
Csere helyett korszerűsítés
3D-s ábra a berendezésbe épített bolygókerekes hajtóműről
3D-s ábra a berendezésbe épített bolygókerekes hajtóműről
A projekt előrehaladtával az SEW-EURODRIVE mérnökei és szerviztechnikusai egyre több segítséget nyújtottak a leszerelésnél, a helyszín előkészítésénél, az új hajtásrendszer beszerelésénél és a beállítási fázisok során.
Az üzembe helyezést megelőzően az SEW-EURODRIVE rezgés-, alapmeghajlási és beállítási elemzéseket végzett. Az SEW-EURODRIVE a szakmában kivívott jó hírnevéhez méltón sikeresen teljesítette a teszteket – olyannyira, hogy úgy döntöttünk, egy lépéssel továbbmegyünk.
Gőzturbinakémények a Rio Grande Valley Sugar Growers gyárban
A cukoriparban a nagy teljesítményű hajtástechnika elengedhetetlen a cukornád gördülékeny feldolgozásához. A cukornádat elsősorban a Karib-térségben és az Egyesült Államokban termesztik. Ezekben a régiókban a hőség és a szennyeződés számít az egyik legnagyobb kihívásnak. A használt hajtóművekkel szembeni követelmények ezért különösen magasak. A cukor olyan élelmiszer, amelyet megfelelő higiéniai körültekintéssel kell kezelni. A hajtások meghibásodása költséges dolog az üzemeltetők számára, így mindenáron el kell kerülni. A korszerűsítés és az állapotfelügyelet jó lehetőséget kínál a meghibásodási kockázatok minimalizálására.
A Rio Grande Valley Sugar Growers cukorgyártó üzemében alkalmazott hajtástechnika elavult volt, és már nem működött megbízhatóan. Az elavult hajtóműveket ezért az SEW-EURODRIVE korszerű és hatékony háromfokozatú bolygókerekes hajtóműveire és fordulatszám-csökkentőire cserélték. Ezzel nemcsak a gyárat modernizálták, hanem az üzemeltetési és karbantartási költségeket is sikerült csökkenteni.
A Rio Grande gyárának korszerűsítése során Mark Nittler üzemvezetőnek először a malom alacsony hatásfokú gőzturbinahajtásait kellett kicserélnie. Az elavult hajtások teljes körű felújítása túl költséges lett volna, miközben alig hozott volna javulást a teljesítmény vagy a berendezés termelékenysége terén.
Az SEW-EURODRIVE biztosítani tudta Nittler számára a sikeres korszerűsítéshez szükséges szakértelmet – a rendszertervezéstől kezdve a beépítésen át az elemzésig.
„Nagyon lenyűgözött a szakértelmetek. Ha valamire szükségünk van, egyszerűen csak felhívunk benneteket. Mindig találtok egy megfelelő megoldást, amit mi beépítünk, és onnantól fogva minden megbízhatóan működik. Ami a legjobban lenyűgözött: az SEW a világ minden tájáról küldött hozzánk munkatársakat, akik mindent alaposan megvizsgáltak. Semmilyen probléma nem merült fel” – lelkendezik az üzemvezető.
A projekt előrehaladtával az SEW-EURODRIVE mérnökei és szerviztechnikusai egyre több segítséget nyújtottak a leszerelésnél, a helyszín előkészítésénél, az új hajtásrendszer beszerelésénél és a beállítási fázisok során.
„A csere nagyjából annyiba került, mint egy régi hajtás felújítása – a beépítés kivételével. Eddig még csak néhány hónap telt el, de az idő majd megmutatja” – teszi hozzá Nittler.
Az SEW itt volt, és rengeteg műszaki támogatást nyújtott nekünk a telepítés során. A mérnökök megvizsgálták, hogy mit csináltunk, majd megerősítették, hogy szerintük a rendszer hosszú távon is megbízhatóan fog működni.