American Airlines, Los Angeles-i repülőtér: 40%-os energiamegtakarítás a poggyászkezelésben

  • Poggyászszállító berendezés több szinten

450 MOVIGEAR®, illetve DRC.. a 4-es terminálon: irányt mutat a poggyászkezelő iparág (BHS) számára

Nagy energiahatékonyság, gyors telepítés, kompakt kialakítás, egyszerű kezelés, alacsony zajszint, minimális hőtermelés és nagy megbízhatóság: A Los Angeles-i repülőtér 4-es terminálján a poggyászkezelésért felelős üzemeltetők és munkatársak egyaránt nagyra értékelik hajtástechnikánk előnyeit.

A projekt dióhéjban

Az American Airlines logója
  • Végfelhasználó: American Airlines, Fort Worth, Texas
  • OEM: Daifuku Webb, Novi, Michigan
  • Tanácsadás: CAGE Inc., Irving, Texas
  • Helyszín: Los Angeles-i nemzetközi repülőtér (LAX)
  • Iparág: Repülőtéri poggyászkezelés
  • Alkalmazás: Poggyászszállító rendszerek és poggyászbiztonsági ellenőrzés

További információk az American Airlinesról:

  • a világ egyik legnagyobb légitársasága
  • eredetileg 1930-ban alakult az amerikai regionális légitársaságok szövetségeként
  • a vállalat székhelye: Fort Worth (Texas)
  • a Los Angeles-i repülőtér (LAX) 4-es termináljának kizárólagos használója
  • Úti célok a német nyelvű országokban: Frankfurt am Main, München és Zürich
  • 948 repülőgépből álló flotta (2018 szeptemberi adat)
  • munkatársak száma világszerte: 126 600 fő (2017)


További információk a Los Angeles-i repülőtérről:

  • nemzetközi hárombetűs reptéri kód: LAX (LA mint Los Angeles, a harmadik betűnek nincs jelentése)
  • Los Angeles nagyvárosi övezetének legnagyobb nemzetközi repülőtere
  • az USA második legnagyobb repülőtere
  • a világ negyedik legnagyobb repülőtere
  • 2017-ben 84,6 millió utas
  • 9 terminál
  • 4-es terminál: 1961-ben létesült, 2001-ben teljesen felújították, 14 kapu, kizárólagos használója az American Airlines


További információk a Cage Inc.-ről:

  • 1997-ben alapították
  • székhelye Irving (Texas)
  • tanácsadó és menedzsmentcég a légiközlekedési iparág számára
  • fő tevékenységi köre: automatikus poggyászkezelő rendszerek tervezése, kivitelezése, konstrukciója, beszerzése,
    • telepítése és karbantartása
    • poggyászbiztonsági ellenőrzési (átvilágítási) rendszerek
    • repülőgépek parkolási és mozgástervezése
    • kapukhoz kapcsolódó kiszolgálórendszerek
    • utasbeszálló hidak
    • repülőgépek ivóvízellátó rendszerei
egy villamosenergia-fogyasztásmérő kijelzője
hatékonyság növelése és a szén-dioxid-lábnyom csökkentése

A projekt öt berendezést foglal magában, amelyek az elektronikus biztonsági ellenőrzéssel kombinált poggyászfeladáshoz (CBIS – Checked Baggage Inspection System) tartoznak, valamint azt a teljes területet, ahol további vizsgálatnak vetik alá a korábban gyanúsnak minősített poggyászokat (CBRA – Checked Baggage Resolution Area):

  • a korábban alkalmazott aszinkron hajtástechnika cseréje, amely a szükséges nagy forgatónyomaték (elszakadási nyomaték) miatt túlméretezett volt
  • a szigorú „California Title 24 energy standards” előírásainak teljesítése és az energiafogyasztás ennek megfelelő csökkentése
  • üzemeltetési költségek csökkentése
  • a zajszint mérséklése az alkalmazottak védelme érdekében
  • hőveszteség csökkentése
  • rugalmasság a jövőbeli bővítések szempontjából
4 piros mechatronikus rendszer világosszürke betonfelületen
MOVIGEAR® hajtások és DRC.. villanymotorok

A hajtástechnika alapvető korszerűsítése mintegy 450 darab MOVIGEAR ® és DRC típusú mechatronikus hajtással:

  • IE4 hatékonysági osztály az állandó mágneses motoroknak köszönhetően
  • DBC – Direct Binary Communication (közvetlen bináris kommunikáció)
  • nagy túlterhelhetőség: az indítónyomaték 5 másodpercig meghaladhatja a névleges forgatónyomaték 300%-át
  • kompakt, helytakarékos kialakítás egyetlen házban: a DRC.. a motort és az elektronikát, a MOVIGEAR® pedig a motort, az elektronikát és a hajtóművet is tartalmazza
  • teljesen zárt, sima felületű hajtáskialakítás
  • ventilátor nélküli motorok, ezért halk működés, nem kavarja fel a levegőt, a szennyeződést vagy a részecskéket
Poggyászszállító berendezés hevederekkel és sárga acélszerkezettel, oldalt mechatronikus hajtásokkal
akár 40%-kal alacsonyabb energiaköltség a MOVIGEAR® révén
  • rendkívül megbízható hajtástechnika
  • könnyebb berendezéstervezés és egyszerűbb konstrukció
  • akár 40%-kal kevesebb energiafogyasztás köszönhetően az alacsonyabb áramfelvételnek, kisebb hőtermelésnek és annak, hogy nincs szükség külön hűtésre
  • gyors és költséghatékonyabb telepítés a decentralizált technológia révén
  • jobb munkakörülmények a 4-es terminál alkalmazottai számára
    • az alacsony zajszintnek köszönhetően
    • az alacsony hőleadási szintnek köszönhetően
  • a pótalkatrészek alacsonyabb raktározási költségei a kevesebb változat és komponens miatt
  • az új hajtástechnika gyors, egy éven belüli megtérülése az alacsonyabb energia- és üzemeltetési költségeknek köszönhetően

Idézet Michael Stewarttól, poggyászkezelési ágazat (BHS) ipari menedzsertől, SEW-EURODRIVE Inc., Lyman (SC, USA)

Az amerikai poggyászkezelési ágazat (BHS) felismerte, hogy a jövője a MOVIGEAR® állandó mágneses motortechnológiában rejlik.

Megnyitás

A projekt részletei

Visszatekintés: A túl magas zajszint nehezítette az üzemeltetést

A repülőtéri poggyászszállító rendszerek – például Los Angelesben – szinte éjjel-nappal üzemelnek, de nem folyamatosan. Gyakran leállnak, majd újraindulnak. Néha sok poggyászt, így nagyobb súlyt kell szállítaniuk, máskor kevesebbet. Ez komoly kihívást jelent a hajtástechnika számára.

A korábban használt aszinkronmotorokat úgy kellett méretezni, hogy képesek legyenek megbirkózni az előírt nagy indítónyomatékkal, így azonban a folyamatos üzemelés és az indítás utáni sokkal alacsonyabb névleges forgatónyomaték szempontjából túlméretezettek voltak, és alacsony hatásfokkal működtek. A keletkező hőtermelés miatt a hajtástechnikát drága független hűtéssel kellett ellátni. Ennek következtében viszont nőtt a zajszint, ami a Los Angeles-i repülőtér munkatársai számára dilemmát, az American Airlines számára pedig elszabaduló költségeket okozott.

Mióta azonban az SEW‑EURODRIVE a mechatronikus hajtástechnikával meghódította a piacot, könnyen és hatékonyan kezelhetők az ilyen nehéz körülmények. Jövőbe mutató lépés volt az is, hogy a dél-karolinai Lyman székhelyű amerikai leányvállalatunk 2013-ban partnerségre lépett a CAGE Inc.-kel, egy vezető amerikai, poggyászkezelő rendszerekre szakosodott tanácsadó céggel, amelynek székhelye Irvingben (Texas) található.

Megvalósítás: teljes körű modernizálás

Poggyászszállító berendezés hevederekkel és sárga acélszerkezettel, mechatronikus hajtásokkal
Modernizált poggyászkezelés a Los Angeles-i repülőtéren

A Los Angeles-i nemzetközi repülőtér 4-es terminálján az American Airlines összesen öt CTX-9800 gépet modernizált teljes körűen a „Checked Baggage Inspection System” (CBIS) területén, valamint a teljes „Checked Baggage Resolution Area” (CBRA) részlegen. A „CBIS” területen az utasok feladott poggyászai elektronikus biztonsági ellenőrzésen esnek át, míg a „CBRA” részlegen a korábban gyanúsnak ítélt csomagokat további vizsgálatnak vetik alá, mielőtt vámkezelés után a kimenő csomagok válogató berendezésébe kerülnének.

A Los Angeles-i modernizálási projekt komoly kihívásokat jelentett: A korábban használt aszinkronmotorokat nagy hatékonyságú állandó mágneses motorokra kellett cserélni. A korábbi hajtástechnika ugyanis messze elmaradt a MOVIGEAR® termékcsaládunk kiemelkedő teljesítményétől és nagy túlterhelhetőségétől. Az SEW‑EURODRIVE-val szoros együttműködésben kifejezetten ehhez a projekthez optimalizált méretezési algoritmusokat dolgoztak ki az új technológia előnyeinek maximális kiaknázása érdekében

A felújított berendezésekben ma már csaknem 450 modern, decentralizáltan telepített mechatronikus rendszer működik rendkívül megbízhatóan és maximális hatékonysággal. A DRC.. elektronikus motorok esetében az IE4 hatásfokú állandó mágneses motor nagy teljesítményű elektronikával párosul. A MOVIGEAR® hajtásrendszer esetében ezen felül még egy helytakarékos lapos hajtómű is helyet kapott a közös házban.

Az eredmény egy rendkívül hatékony, halk, kellemes hőmérsékletű, jövőorientált rendszer

A Los Angeles-i nemzetközi repülőtéren (LAX) az SEW‑EURODRIVE közel 450 decentralizált MOVIGEAR ® mechatronikus hajtása, illetve DRC.. elektronikus motorja jelenti a 4-es terminál modernizálására irányuló jövőbiztos beruházás alapját. A legfontosabb előny: A nagy hatásfokú MOVIGEAR® termékcsaládnak köszönhetően az energiafelhasználás akár 40%-kal is csökkenthető. Ezenkívül az új hajtások rendkívül magas, több mint 300%-os indítónyomatékkal rendelkeznek, ami jóval több, mint a névleges forgatónyomaték. A gyors telepítés, az egyszerűbb karbantartás és a kisebb alkatrészigény további üzemelési költségcsökkentést eredményez, így a beruházás kevesebb mint egy év alatt megtérül.

A berendezést kezelő munkatársak számára különösen az alacsonyabb zajszint és a korábbihoz képest jelentősen kisebb hőtermelés jelent nagy előnyt.

Mechatronikus rendszereink egyedülálló tulajdonságai lenyűgözték a Los Angeles-i repülőtér rendszerüzemeltetőjét. Az American Airlines – a világ egyik legnagyobb légitársasága – is meggyőződött innovatív hajtástechnikánk előnyeiről, és a jövőben további automatizált poggyászkezelő rendszereket kíván modernizálni az Egyesült Államokban MOVIGEAR® hajtásokkal. Ugyanezen a Los Angeles-i 4-es terminálon már zajlanak egy új, beérkező poggyászok szállítására szolgáló rendszer építési munkálatai.

Legutóbb megtekintve