-
Nagyfokú üzembiztosság nagy hajtóművekkel
Két SEW-EURODRIVE ipari hajtóművével és további hajtáskomponenseivel a germersheimi Rajna-kikötő portáldaruja maximális üzembiztosságot szavatol.
A germersheimi Rajna-kikötő portáldarujának gyártója az üzembiztosság terén a daruépítés éllovasának számít. Filozófiájuk, hogy nem csupán a műszakilag megengedett minimumot építik a berendezésbe, hanem elegendő tartalékokkal rendelkező, megbízható végterméket szállítanak.
SEW-EURODRIVE hajtások a rajnai kikötő portáldarujában
A videó betöltése folyamatban...
A germersheimi portáldaruba épített SEW-EURODRIVE hajtások referenciavideója.
A portáldaru gyártójának gyárterülete a Rajnához közel fekszik. Ez megkönnyíti a daruk hajóra rakodását és vízi szállítását. Közel egy év, amíg egy daru elkészül: a tervezéstől a fémszerkezetgyártáson és az elektromos kivitelezésen át a szerelésig, üzembe helyezésig és TÜV-átvételig.
A megbízható konténerátrakás magas követelményei miatt óriási jelentősége van annak, hogy a rendszer minden komponense kifogástalanul és tartósan működik-e.
A gyártónak nem csak a hajtásegységek megbízható működése fontos. Ilyen komoly portáldarunál a problémamentes tervezés és a szükséges szervizszolgáltatások is fontos szerepet játszanak.
A lehető legnagyobb üzembiztosság és teljesítmény konténerátrakáshoz
A germersheimi kikötőben dolgozó portáldaru 126 m hosszú, saját tömege 680 tonna, és 65 tonnás terhet tud szállítani. Az ennyire masszív gépészetnek az emelőműhöz szintén masszív és erőteljes hajtásokra van szüksége. A hajtásegységet két 690 V-os háromfázisú váltakozó áramú motor és két utánuk kapcsolt, X3FS250/B típussorozatú ipari hajtómű képezi. Ezek jelentik a daru izmait. A hajtás max. 80 m/perc sebességet tesz lehetővé az emelőmű számára. A két hajtómű névleges teljesítménye egyenként 477 kW, névleges forgatónyomatékuk 175 kNm. A hajtómű csapos tengelykapcsolóval kapcsolódik a kötéldobhoz. Ezt az SEW-EURODRIVE összeszerelve szállítja.
További SEW-EURODRIVE hajtáskomponensek biztosítják a hatékony áruszállítást
A tehergépkocsik és vonatok megfelelő megrakásához a teljes gépház 280 fokkal elfordítható. Emiatt mozgatható ágyazású, egy forgókoszorúra van helyezve. A darugyártó 2 darab K107 típusú, 7,5 kW névleges teljesítményű, kúpkerekes hajtóműves motor mellett döntött. A motorok erősített szigetelésűek, és fűtőszalagokkal, hőmérséklet-érzékelővel és fékkel vannak ellátva. A portáldaru a futómacska mozgatására a gépháznál és az E-konténernél 4 darab KT127 típusú, 37 kW teljesítményű kúpkerekes hajtóműves motort használ. A helyváltoztató hajtás csőtengelyes, szabadalmaztatott SEW-EURODRIVE TorqLOC® kapcsolóhüvellyel. Ez az erőzáró kapcsolóhüvely kedvező tűrésmezővel és jó leszerelési jellemzőkkel rendelkezik. Ezáltal szervizbarát alternatívát jelent a hagyományos kapcsolási technikákkal szemben, mint a retesz vagy a zsugortárcsa. A helyváltoztató hajtásokhoz a gyártó 24 darab KT127 típusú, egyenként 22 kW teljesítményű kúpkerekes hajtóműves motort épített be. Ebből 4 hajtás jeladóval ellátott. Ezek mérik a portálmozgás útját és szögét. Ezt követően a hajtásszabályozó-vezérlés feldolgozza ezeket a mért értékeket. Annak érdekében, hogy jobban rálásson a konténerekre, a daruvezető előre- és hátrafelé mozgathatja a fülkét. A fülke helyváltoztató hajtásaként egy decentralizált hajtóműves motor szolgál, beépített MOVIMOT® típussorozatú frekvenciaváltóval.